God fortsättning!

2011 är slut. Mycket har hänt för Arbetsbiträdet.. Anställning i timmar, uppgraderad till prov, sin första riktiga semester - något upphackad men ändå, uppgraderad till tillsvidare, utökad tjänstgöringsgrad, fler kollegor, julavslutning på Kansliet med otroligt fina julklappar från mina tre arbetsgivare och sin första riktiga jul- och mellandagssemester.
2011 kunde inte ha varit bättre. Undrar hur privatpersonen Rebeccas arbetsliv hade sett ut om inte Bossen hade ringt upp mig i början av mars och frågat efter hjälp. Något som började med osäkert på timmar som nu 2012, resulterade i tillsvidareanställning och djupt rotade relationer till Bossen, Företagskollegan, Föreningskollegan och Projektledaren.
Jag kan nu avslöja, med glimten i ögat, min tanke ett par veckor innan provanställningen i våras om att göra mig förpillat oumbärlig. Jag trivdes så bra och ville verkligen jobba kvar. 
Om jag lyckats får någon annan avgöra. Men den tanken finns alltid i mitt huvud, då man alltid kan göra bättre ifrån sig - att vara bäst är långt ifrån statiskt och något man måste jobba på.

Vad som händer under 2012 vet jag inte riktigt. Förhoppningsvis, och något vi alla tre på Företaget jobbar på, är att utöka verksamheten och värva till våra kurser, föreläsningar och tjänster. En vacker dag hoppas jag att min tjänstgöringsgrad ökas och mina arbetsuppgifter blir fler.  

Kansliet/Kontoret har fått en liten upprustning. Det utlystes en Kanslidag där all personal skulle göra i ordning och rusta upp så smått. Föreningskollegan tog hand om servern där hon organiserade och säkerhetskopierade. Projektledaren och jag själv slängde ut i pricip allt ur Kopieringsrummet, ändrade om hyllor och hyllplan, lade allt i den ordning vi ville ha det och märkte upp hyllorna efter ett bokstavs- och siffersystem för att underlätta för orienteringen. Resultatet blev mycket gott. Det är en fröjd att gå i där numera. Jag vet precis vart saker och ting ligger! Bossen kan läsa i dokumentet på den gemensamma servern var pennor eller block ligger och sedan leta upp rätt hylla och rätt hyllplan. Superbra!
Kanslidagen avslutades med en mycket trevlig arfterwork.
Vi har kommit ett steg närmare ett kontor till mig. En snickare har varit här och mätt och bedömt. Han ska skicka en ritning som sedan Projektledare, fast i egenskap av Föreningsordförande, skicka vidare till bostadsrättsföreningens styrelse. Jag hoppas på snabba led. Mer om det senare!

Jag kan fortfarande inte lova en kontinuerlig uppdatering av bloggen, men jag ska göra ett gott försök att uppdatera oftare och så ofta jag förmår.

Tack för uppmärksamheten och God fortsättning!
Det oumbärliga Arbetsbiträdet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0