Företaget blir publikt - här arbetar Arbetsbiträdet!

Rabiat Facebookadministratör. Det kanske jag kan få 1 eller 2 procents ytterligare anställning på?

Jag och Företagskollegan vill kickstarta vår sida på Facebook. Fler ska gilla oss, fler ska vara aktiva i flödet. Vi ska synas på webben. För att det ska hända måste vi lägga ner lite tid varje dag då vi klär på oss rollen som Rabiata Facebookadmins. Hört det moderna uttrycket "troll"? Det kommer från engelskan och just den betydelsen är ungefär person som är extremt aktiv på nätet och kommenterar över allt och ingenstans. Jag ska bli ett troll. Rabiat troll dessutom! När jag ändå slänger mig med slang kan jag kasta in ordet smurfa. Det är en ordlek med ordet surfa som i surfa runt på internet. (Sorry för dumförklaringar här...) Här kommer det: Jag ska smurfa runt som ett litet rabiat troll!
Nog med trams, det är lite allvar med. Det är sant att vi måste lägga ner mer tid på vår fanpage. Jag tror vi kan nå kunder via de sociala medierna också bara vi lägger ner lite arbete som grund. Från vår sida måste vi smurfa runt på ALLA andras Facebooksidor, gilla och kommentera där. Kanske rent av tipsa om våra tjänster och utbildningar.

Delmål ett är att kunna få en slashadress och då måste man ha minst 25 stycken som tryker på Gilla-knappen. Hjälp oss i det arbetet! Smurfa in och var rabiat du med! Kolla bland annat in våra frågor vi ställer till våra fans.
Sök på "Framgången - Planering & Påverkan" eller klistra in länken nedan.
http://www.facebook.com/pages/Framg%C3%A5ngen-Planering-P%C3%A5verkan/142856345783786 
(Ful länk ovanför.. Efter 25 gilla-tryckningar kan vi istället skriva "www.facebook.com/framgangen" eller liknande. Mycket snyggare!) 

Nu blir Företaget publikt, men det gör inget. Mer publicitet skadar inte! Ett steg i rätt riktning i alla fall. De flesta vet redan vem jag är ändå. Så, välkommen till Framgången -  Planering & Påverkan!
Vi har en hemsida också, smurfa gärna runt på den med. www.framgangen.se

Medans jag smurfar runt är Föreningskollegan Arkivrabiat. Vi är ibland på helt olika vägar...

Passet innan fikarasten har jag frenetiskt letat efter boende åt Föreningens årsmöte. Räknat på priser och blivit helt matt över vad saker och ting kostar. Till slut hittade jag rätt och en bokning är ivägskickad.
I övrigt har småsaker tagit upp mycket tid. Skicka brev, svara på mail, svara i telefon, dubbelkolla kalendern. En helt vanlig dag för Arbetsbiträdet med andra ord.

Tryck på Gilla-knappen! 

Kommentarer
Postat av: reza "Bossen"

Gött änna! vilken br marknadsföring ni sysslar med! :D

2012-01-10 @ 17:21:59
URL: http://rezasvilja.blogg.se/
Postat av: Victoria Öjefors

Kära kollega, du är så bra va!! :)

Nu har vi alltså lyckats med det som egentligen var målet för fredag - vi ÄR 25 gillare på fanpagen. Men jag lyckades aldrig få till en direktlänk så hoppas vi kan kampas ihop om det problemet imon.

Vi ses!

2012-01-10 @ 21:03:03
Postat av: Arbetsbiträdet

Tack Bossen och Oja! Vi är ett fantastiskt gäng och uträttar stordåd. Beviset har vi idag :)



Bloggen får en helt ny innebörd :P

Imorgon tar vi Facebook vid hornen igen.

Framgången for the win!

2012-01-10 @ 22:28:53
URL: http://arbetsbitradet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0