Fika och fältarbete

Att jag inte varit på Kontoret idag är en lögn. Det har jag. Men bara för en timma eller så - så det räknas inte?

Mötte upp Bossen och Företagskollegan vid en hållplats i närheten av Iris Hadar en stund innan klockan tio imorse. Vi tog sällskap upp genom trappor, korridorer och diverse kodlåsta dörrar. (Men koden kunde jag sedan innan - sneaky sneaky..). Ganska så exakt tio var vi inne i lokalerna. Introducerade Kollegorna för Deltagarna. Efter att vi hängt av oss och tagit kaffe fick vi slå oss ner runt deras Runda bord. Företaget fick börja att presentera sig och oss då vi var gäster.
När jag tänker efter var det mitt första officiella besök. Det kändes grymt kul att få presentera vad jag sysslade med om dagarna. Det kom som ett rinnande vatten och jag behövde inte tänka efter så mycket. De flesta visste ju redan vad jag höll på med, men de som inte visste fick "man" ju upplysa.
Deltagarna, som var tre av sex stycken, presenterade sig själva på olika djupt personliga plan. Mycket spännande att få höra vad de har för historia och visioner här i livet. Det var en givande timma med skratt och sociala band som knöts.

Efter besöket hos Iris Hadar drog vi till en hållplats i närheten. Där passade Bossen på att gå igenom kvitton med mig. När det både blåser och hänger regn i luften, men visst! Hit me! Hans kvitton är både underhållande och smått mystiska då och då. Jag önskar jag kunde stå bredvid ibland när han utför köpet. Eller klargöra för Hotellet att han inte är Fru Boss, utan en Herr Boss. "Se på honom! Han har ju skägg!" Haha!
Bossen drog hem och jag hängde på Företagskollegan tillbaka till Kontoret. Jag skulle egentligen möta Föreningskollegan i Stan vid ett, men när klockan var kvart över elva kunde jag lika gärna ta lunch på Kontoret ihop med dom.

Varken jag eller Företagskollagan hade lunchlåda med oss, så vi drog till det lokala Pizzabudet för deras "berömda" pastor. För att spara tid hade vi ringt och gjort en beställning redan innan vi klev på bussen i Stan. Kyckling med currysås och pasta.
Väl framme på Kontoret upptäckte vi att de hade blandat ihop våra beställningar. En med Ananas och en Utan Ananas. Ingen av oss är bacillrädda så vi bytte bara folieformar med varandra. Efter halva måltiden brister Företagskollegan ut "Sås? De brukar ha mer sås, eller hur?". Efter att jag konstaterade att min låda bestod av Banan med lite kyckling och lite pasta kom vi överens om att Pizzabudets priser inte var av denna värld. Vi tar Lunchrestaurangen vid ett annat tillfälle. Pizzabudet har gjort bort sig.

Föreningskollegan ville skriva klart det hon höll på med innan lunch, så jag fixade Bossens kvitton med honom i luren. Ytterligare skratt och skämt. Det är nog en av mina bästa arbetsuppgifter. Jag skojar inte!

Efter många om och men kom vi iväg. Vi hade fått i uppdrag att kolla upp en lokal på Biblioteket som ska användas vid en aktivitet i oktober. Efter det drog vi till nästa objekt där vi skulle kolla upp ett speciellt övergångsområde vid Sportarenan som tydligen är helt makalös. Vår uppfattning var inte den samma och det ska rapporteras tillbaka till Styrelsen. Däremot gick vi förbi en Korsning där endast högerreglen styr. Om sanningen ska fram, det är många bilister och cyklister som inte vet vad högerregeln innebär. Det kan bli farligt! Aktiviteten som är planerad får nog flyttas till Korsningen istället för Sportarenan.
Följde Föreningskollegan till en närliggande spårvagnshållplats där vi skiljdes åt för dagen.

Torsdag och fredag kommer bli spännande. Då spenderas båda passen på Redovisningsfirman med arkivering, sortering och kanske lite bokföringsuppgifter. Yay!

Framförhållningen får avsluta dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0