Alla på plats – ordningen är tillbaka med utskick

Det känns som en onsdag idag. Datumförvirringen gör sig inte påmind idag vilket är väldigt skönt. Till skillnad från alla andra dagar må jag säga. Arbetsdagen mitt i veckan.

Dagen präglas av Utskick med stor U. Två föreningar ska ha utskick till sina medlemmar. Det sitter hyfsat i ryggraden så det är inga problem. In i medlemsregistret för att hämta funktionen för adressetiketer, bråka med skrivaren för att få utskriften rätt och sedan sortera upp sig så att man kan skapa ett löpande band med etiketter, kuvert och vad nu som ska i kuverten.

Projektledaren är med på ett hörn då hans distrikt ska skicka ut bland annat. Föreningskollegan hade fått en lista skickat till sig från SRF där de hade listat potentiella medlemmar för Skåne. Jag började med att jämföra namnen från registret och namnen på listan, när jag läser igenom upptäcker jag att det finns väldigt många dubbletter – härligt! Dubbelarbete för mig. Bara till att sätta tänderna i´.
Det är ganska skönt arbete ändå, det går relativt bra att stänga av hjärnan eller tänka på annat. Tillfälle att reflektera över både jobbrelaterade och privata tankar.

Kaffekokningen var en sak för sig idag. Mina kollegor började gasta vid halv tre att de kunde koka kaffe. ”Det kan inte jag!” kontrade jag med. Då fick jag höra att jag var lat.. Haha! Företagskollegan erbjöd sig i alla fall. När jag kom ut i köket efter en kvart-tjugo minuter stod Projektledaren och Företagskollegan där med bekymrade ögonbryn. Det var tydligen för lite kaffe i kannan än vad Företagskollegan hade hällt i vid start. Frågan var ju, vart hade vattnet tagit vägen?! Ett verkligt mysterium. Ingen rimlig förklaring tycktes lösa problemet. Projektledaren tog tag i saken och hällde i mer vatten i vattenbehållaren och maskinen bryggde klart kaffe. Slutprodukten blev kaffe trots allt!

Skrattfika kan man säga att det var idag. Herregud! Jag älskar mina kollegor för det. Jag kommer aldrig bli mer än 21 i huvudet, det är jag säker på. Vad vi skrattade åt stannar ”tyvärr” vid Fikabordet. Så tråkig är Arbetsbiträdet!

Det blev ett dödsryck idag med sista minuterna. Kämpade med registret. Ville sära på folket som vill ha utskick på svart, mail eller punkt. Det var inte lika lätt då vi precis har bytt system. Det gäller att ha tungan rätt i mun.

Tungan får avsluta dagen! Imorgon är det på’att igen!


Kommentarer
Postat av: Vis Smaragd

Lite synd att man inte får veta vad ni skrattade åt. Men det gör inget, bra att ni har kul på jobet! Kram

2011-09-07 @ 18:14:43
URL: http://vissmaragd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0