Distans är nyttigt, kanske tråkigt för vissa - but here I am (again)!

Hej kära bloggläsare! (Varning för patetisk inledning...)

Nästan två månader av avsaknade inlägg har gått. Jag kan inget annat än att be om ursäkt för det. Det har bara inte funnits inspiration, tid eller ork över för att blogga. Oktober månad rann ur mina händer fortare än jag anade och nu är nästa hela november gången. Ett sista dödsryck, som jag brukar säga när eftermiddagsfikan är slut här på kontoret, klarar jag nog av innan året är slut.

Till mina eventuellt nya läsare vill jag bara klargöra att det här är en renodlad jobb-blogg. Inga smaskiga detaljer föredras eller detaljer ur mitt privatliv skrivs ner. Det är jag stenhård med.

Det har, trots min inspirationsbrist, hänt en del grejer här. Både i mitt arbete och på Arbetsplatsen.

För det första, och det viktigaste av ALLT, är att jag numera är tillsvidareanställd! Jag är så himla lycklig över det kan jag meddela. Det är inte många ungdomar i det här samhället som kan skryta med det. Tack Bossen och Kollegorna för förtroendet! Jag hoppas att jag kommer göra ett lika bra jobb framöver som jag tror jag gjort innan. Inga problem egentligen när jag tänker efter, när man trivs så bra som man gör går det mesta som på räls.

Det andra, är att vårt Kontor har fått tillökning. Ytterligare en Projektledare har nu ett skrivbord här. Föreningen har anställt en projektledare för ett Medlemsprojekt under ett halvår. Så nu sitter vi tre stycken på rad och jag delar återigen telefonlinje med någon. Inte mig emot, MedlemsProjektledaren delar jag gärna linje med.

Planerna på att mura in mig, eller rättare sagt bygga mig ett kontor har ännu inte trätt i kraft. Jag väntar spänt. Nu när vi är tre personer som delar lokal längtar jag ännu mer efter en fristad. En simpel sak som att kunna lyssna på lite musik i bakgrunden är nästan utesluten då båda Projektledarna har telefonen som närmsta verktyg. Det är klart, jag kan använda lurar, men då stängs jag in på fel sätt - man ska kunna prata med mig liksom eller kunna ropa på mig. Jag brukar inte få känsliga telefonsamtal, men när de väl dyker upp så är det skönt att kunna stänga in sig och prata mer ostört. Sist det hände tog jag köket som tillflykt, inte särskilt optimalt om jag behöver datorn eller något att anteckna på. Det gäller att faktiskt kunna trolla med både knän och armbågar.
Det gäller också att ha is i magen. Jag är glad att jag iallafall slipper dela skrivbord med någon. Inte för att någon annan gör det här, men ändå!

Under oktober månad lyckades jag fara iväg på två semesteromgångar. I början jag hängde med Föreningen till Turkiet som ledsagare. Fantastisk vecka må jag säga. Inte för att öst tilltalar mig särskilt mycket, jag är mer av en semestra-i-väst-människa, utan för sällskapet. Insikter och bekantskaper, det kan Turkietresan få som rubrik.
Mot slutet av oktober åkte jag på en kort semester - hela tre dagar - till min syster i Glasgow. Helt underbart, den veckobrytaren behövdes verkligen då.

November kan jag inte säga så mycket om. Tiden fram tills nu har gått i rasande tempo. Arbetsvardagen har flytit på utan större hinder eller krångel. Förutom skrivaren då, men den krånglar ju för jämnan så det räknas numera till vardagen.
Snart är det första advent och så även snart jul. I och med min tillsvidareanställning har jag skrapat ihop semesterdagar som precis räcker till i mellandagarna. Det är jag glad för, nu när 2011s jul faller så otroligt dumt... Inga gratis klämdagar här inte. Nä nä... Men jag är glad att det löste sig med semsterdagarna iallafall.

Det får räcka för nu. Jag kan inte utlova inlägg varje dag, men de kommer postas betydligt oftare än vad det gjort. Det kan jag lova iallafall.

Sköt om er i höstmörkret, ta en pepparkaka så ni blir snälla så hörs vi snart igen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vad kul att motivationen infann sig idag!

Det är faktiskt spännande att läsa om bland annat sin arbetsdag ur en annan persons ögon :)

GILLAR ditt löfte.

Kram kram, ses imorgon för mer jobb!

2011-11-21 @ 19:55:04
URL: http://tystcatta.blogg.se/
Postat av: vispen

Kul att läsa ett nytt inlägg! Fortsätter att följa dig här för jag håller med Catta om att det är kul att läsa vad du gör och hur dina arbetsdagar ser ut.

Hoppas att vi ses snart! Kram

2011-11-24 @ 20:37:46
URL: http://vispen91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0