Det går fort när man har roligt

Dagen har gått väldigt fort! Vid kaffet förut, efter halva tiden ungefär, kändes det som om det hade gått en halv timma fast det hade gått två timmar. Jag gillar inte när tiden flyger iväg så där, det känns lite som om jag tappar kontrollen. Men jag får se det positivt. När tiden flyger, ja då är det ett tecken på att man har roligt och trivs!

Innan kaffet har jag researchat lite på en förening som som Företaget ska komma i kontakt med. Reda ut begrepp så som "ideell icke-vinstdrivande förening, men med momsplikt". Vilken tungvrickare! Efter att ha blivit klokare på det breppet kan jag då utbilda er, mina läsare. Begreppet innebär att föreningen inte är allmännyttig (tjänar idrott, kultur, politk och så vidare) och att de utför tjänster som de kan dra av moms på. Se där, nu blev vi alla lite klokare!
Jag hann med lite småpill så som att föra in en kund i Företagets kundregister, ge Föreningskollegan det glada beskedet att Föreningen blivit tilldelade den summa de sökte från en annan Förening, haft en lång mejlkorrespondens med en Systerföreningskollega och lite annat smått och gott.
Jag hann påbörja en uppgift som Systerföreningen behöver hjälp med. Deras punktskrivare gick sönder för snart en månad sedan. De har dock fått en ny, men den saknar lite nödvändiga komponenter och program. Därför ska jag hjälpa till med att punkta och skicka ut deras medlemstidning till deras punktläsande medlemmar. En utskrift på bara 41 sidor, gånger 28 exemplar - tur att vår punktskrivare kan skriva på båda sidor.

Kafferasten bjöd på gott kaffe, två trevliga kollegor och massvis med prat om allt möjligt.

Efter rasten slog det mig att häftapparaten som kan häfta så tjocka buntar var tillfälligt ur funktion. Jag blev lite stressad där ett tag. Jag slet och drog, vände den upp och ner. Kunde inte hitta felet eller orsaken. Till slut fick jag syn på en patetiskt liten spak som jag provade att dra i. Vips! Så flög bryggan ut där häftstiften ska placeras. Ibland blir jag galen på mig själv... Så enkelt det kan vara.
Nä det blev uppklarat kom punktskrivaren igång. Synd att den inte sköter sig lika bra själv som en vanlig skrivare. Men, men. Motion får man när man springer mellan stationerna. Jag hann med fem stycken medlemstidningar. Resten får jag göra imorgon eller senare i veckan. Mellan varven har jag satt adresslappar på kuverten som allt ska skickas med. Kollegan bad mig att rota i förrådet efter en låda med filmer som Företaget använder vid sina föreläsningar. Den kunde jag tyvärr inte hitta. Det blir till att gå till det stora förrådet imorgon.

Jag har hunnit med en hel del, trots att tiden flög iväg. Nu bär det av till Tisdagsfikan med Föreningen.
Det får avsluta dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0