Teamwork som heter duga!

Dagen började som jag hädan efter ALLTID vill att den ska börja: En halvtimmes massage! Guuud var härligt det var! Företagskollegan, du missade någonting... En medlem håller på att utbilda sig till massageterapeut och behövde öva på ett par personer. Jag och Föreningskollegan blev tillfrågade och givetvis, självklart, kunde vi ställa upp. Det var den bästa massage jag har varit med om! Tack Medlemen!

Under tiden Föreningskollegan blev.. Knådd...? Knådad? Haha! Hur böjer man det där?! Visa att du läser min blogg genom att hjälpa mig böja ordet rätt!
Tillbaka till ämnet! För att de skulle få lugn och ro fick jag gå undan under en halvtimma. Jag tog med mig "min" telefon och min enorma hög med sorterade hög med osorterade papper och sorterade de igen. Bossen ringde mitt i och ville ha tag i Föreningens bankgironummer - till vad visste jag inte då men hade jag vetat då hade nästa textstycke blivit mycket smidigare! Jag fick kollat lite i Föreningskollegans papper om det stod på något brevhuvud någonstans, men icke. Han fick snällt vänta tills jag fick åtkomst till mitt skrivbord igen.

När jag väl kom till min plats igen blev det full fart på kärringen. Ja, datorn alltså. Den är lite grinig på seneftermiddagen när den är varm.
Som blixt från klar himmel, som hade varit väntad sedan imorse.., skulle jag och Föreningskollegan fixa ett utskick av en bekräftelse inför ett sommarläger Föreningen ska ha i juni. "Du skriver ut svart, jag fixar punkten! Adresslappar ja! De ska jag skriva ut - jo, via hemsidan på klisterlappar. Måste jag skriva ut alla 160 medlemmar i distriktet? Jaha? Nä...? Jag vill bara ha typ 25 av människorna. Har inte tid! Vi får spara resten av lapparna till ett annat utskick. Hur gjorde man nu då? Klicka där, och där och där. Så! Vilket papper i vilket fack i skrivaren nu då? Rätt kuvert till rätt utskrift. Frankeras eller skickas som blindskrift?" Vilken cirkus!
En sak kan jag säga. Det hade aldrig gått på den tiden som avklarades utan min underbara Föreningskollega. Vi är ett team utan dess like!

Nu tar Arbetsbiträdet helg!
Det får avsluta den här snabba veckan! (För mig är det bara tisdag - har noll koll)

Kommentarer
Postat av: A.J. (Föreningsmedlem)

Jag läser din blogg. Rätt böjning av verbet knåda är: bli knådad. Så, nu fick du snabb hjälp!

Och du och Föreningskollegan är bäst! Trevlig helg!

2011-05-19 @ 22:14:12
Postat av: Arbetsbiträdet

Tack Medlemmen! Ibland får jag hjärnsläpp! Trevlig helg på dig med!

2011-05-20 @ 10:18:22
URL: http://arbetsbitradet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0