Tårta!

Började arbetspasset lite tidigare med att dra till ett café nära Kansliet/Kontoret för att köpa en tårta till min kära Företagskollega som fyller år idag.
På vägen dit hoppade en Medlem på vagnen. Hon skulle möta upp Bossen och Föreningskollegan för ekonomiöverlämning. Bossen har vuxit ur Föreningen och ska släppa lite trådar.

Företagskollegan var givetvis ovetandes om detta, så när jag kom till Kontoret satte jag igång som vanligt.
Jag fick bland annat layouta en folder med information om Mötesteknik. Det var inte lätt att få programmet och skrivaren att sammarbeta. Det tog ett par utskrifter innan jag fick det som jag ville. Men bra och snyggt blev det. När foldern var klar lade jag ner den i ett kuvert och skickade det till en kund som föredrar brevutskick framför mail. Kunden representerar personer med elöverkänslighet.. Jag förstår att de föredrar snigelpost.

Efter matchen med foldern började jag russla med kaffekokning och dukning. Till sist bar jag fram den smaskiga tårtan. Det blev sång för Företagskollegan för fulla halsar. God fika i gott sällskap!

Resterande av eftermiddagen ägnades åt punktutskrifter och lägga i utskrifterna i kuvert. Små göromål mellan varven.
Jag lade upp en plan, eller en att göra-lista, för nästa vecka. Allt för att inte glömma bort saker.

Det blev ett kort inlägg idag... Jag har tyvärr andra saker jag måste pyssla med. Typ packa inför ett sex dagar långt seglarläger med Föreningen. Jag ska med som ledsagare. Själva lägret är egentligen fyra dagar, men jag ska vara med och segla upp Företagskollegans segelbåt upp och ner. Det tar två extra dagar. Inte mig emot, jag får tillbringa mer tid med fantastiska vänner.

Så imorgon blir det inget inlägg, för jag är på böljan blå!
Det får avsluta den här dagen och veckan. Nu tar jag Krister i hand och flyger iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0