Papperskrångel igen!

Blev idag helt färdig med förra veckans långkörare; punktutskrifter för Systerföreningen. Nu ska alla 28 brev läggas på lådan bara. Funderar på att möta upp brevbäraren och lämna över breven direkt. Det är nog enklast så för alla då breven är både många och tjocka.

Fick lite mer uppgifter för Bralle att tugga. Föreningens Seglarläger börjar på onsdag och de ska ha med en bunt papper från kansliet. Jag blev ålagd att skriva ut punktversionen av en utvärdering. Jämfört med den senaste utskriften var det här en saltflinga i Döda havet.

Med ett kvartals mellanrum vill Skrivarföretaget ha reda på förbrukningen på bläcket till skrivaren. De skickar en länk där man får upp ett forumlär som man ska fylla i en massa siffror i. Först fick jag bli ett med skrivaren genom touch screen'en och apa mig fram med miljoner klickningar. "Hepp, inte den fliken. Nähä? Bakåt, och trycka på nästa flik och underrubrik. Okej.. Okej. Ah! Där!" Till slut hittade jag bläcknivåerna. Busenkelt...

Föreningskollegan och jag har slagit våra kloka ihop och hjälpts åt med lägga upp en inbjudan till Utlandsresan på Föreningens hemsida. Det var lite krångel, men vi fick löst det. Som vanligt!
Jag har bestämt mig för att göra lathundar för alla funktioner, program och rutiner. Till en annan gång kanske vi inte kan slå ihop våra kloka eller inte har tid för det. Då kan det bara bra med en lathund och det sparar mycket tid och energi.

Inbjudan till Utlandsresan ska även skickas ut per post till Föreningens medlemmar. Föreningskollegan påbörjar utskrifterna "på svart" som vi kallar det. En vanlig utskrift i folkmun. Mitt i utskriften, till vår fruktansvärda fasa, blir det pappersstopp i skrivaren. "Åh nej!". Då börjar tryckfrenesin på skrivarens touch screen igen och vi båda drar i alla luckor som går att dra i. Den här gången lyckas vi lösa det utan att ringa till Skrivarföretaget. Det var en lätt nivå av papperskrångel. När den satte i gång igen fick Skrivaren ett varningens finger av mig i smyg.

Fick ett samtal från Bossen mot slutet som innebar mer samtal. Fick ringa Kollektivtrafikbolaget för att ta reda på en resa som en Medlem ska göra i veckan till Seglarlägret. Fick tala med en, rent ut sagt, surkärring. Vid början av samtalet kunde jag inte uppfatta vad hon sa så jag vid upprepade gånger uppmärksammade henne på att det hördes dåligt. Men hon fortsatte bara "Vad jag hjälpa dig med då?" i samma nonchalanta tonfall. Hon blev surare och surare när jag promt ville ha svar på en resväg. Finns inte hållplatsen så får hon faktiskt komma fram med alternativ. Faktiskt! Jag fick till slut en alternativ resväg. Jag är långt i från tillfreds.
Jag fick i sin tur ringa till Färjeföretaget som kör mellan fastlandet och den ö Förenignen ska ha lägret på. Samtal efter samtal bröts och även där möttes jag av en icke existerande kundservice. Folk måste vara service minded för att jobba med servicejobb!

Tyvärr får det avsluta dagen. Bättre lycka nästa dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0