Nederlag och kanske nya uppdrag

Ingen brygga idag heller. Regn och rusk var för påtagligt och arbetspasset blev för upphackat då Projektledaren för Projektet kom och hämtade de punktade flyers och program hon beställde igår. Vi pratade en liten stund där över utskrifterna om hur Projektet gärna sammarbetar i både föreläsningar och kurser. Min hjärna började arbeta och jag ska lägga upp en plan som jag ska ta med kollegorna i nästa vecka.
Vi gör ett nytt bryggförsök imorgon. SMHI har goda rapporter över Göteborg.

Företagskollegan har varit uppe i Stockholm på Föreningens rikskansli för ett par ärenden. Tur att Spotify och msn håller mig sällskap. Bra musik och trevligt sällskap av syrran.

Fick ett negativt besked från en gymnasieskola vi på Företaget skulle besöka för ett par föredrag. Skolan hade dock inte råd, vilket jag tycker är jättetråkigt. Att det är slutet på terminen är inte den enda orsaken och heller inte den största, är jag övertygad om.
Vi var välkomna att höra av oss igen till hösten. Jag hoppas på det bästa. För att skryta, våra utbildningar och föredrag är både intressanta och viktiga!

Bossen ringde mig och bad om lite blankettletande på Västerbotten och Norrbottens läns hemsidor. Vilken djungel! Varför ska myndighetssidor vara så komplicerade? Det är lite emot deras uppdrag tycker jag. Service och tillgängligt. Nej, det blir påbackning!

Jag lyssnade av Föreningskollegans telefon och upptäckte genast lite arbete. Ringde upp människan i fråga och drog i lite trådar och skickade lite mejl.

För att lätta på trycket hos Redovisningsfirman tillbringade jag sista timmen med att åka til med alla fakturor, räkningar och kvitton. Fick till ett samtal med Ägaren som gör mig varm. Men det tar jag inte här! Endast till för mina kollegors öron.

Den känslan får avsluta dagen och än så länge veckan. Det kan hända att det blir ett inlägg morgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0