Kontoret flyttar ut på bryggan?

Jag är ensam på kontoret idag. Min ena kollega är på en skola och håller föredrag, och min andra kollega har tjänstledigt för att avsluta sin praktik. Tiden flyter ändå, jag har mina uppgifter som jag kan underhålla mig med.

Fick reda på igår av Bossen att han kunde tänka sig lite arbete på bryggan idag - om det var väder för det. Jag är imponerad att han har en egen båt och seglar runt med den. Tur att vi är olika och har våra egna fritidssysselsättningar. Segling är inte mitt förstahandsval precis. Men jag är nyfiken och villig att hela tiden lära mig mer och nytt. Bring it on.
Jag ringde upp Bossen innan jag åkte hela vägen till kontoret för att kolla läget om vi skulle till bryggan idag. "Det har snöat så det gör vi inte. Det är säkert blött och kallt i hamnen. Åk du till kontoret." Snöat? Jag som trodde det var vår. Jahopp. Vardagen återgår.

Som jag har schletet i mitt hår idag. Skulle kolla upp en Frånvarohanteringsfunktion i Outlook Express-tjänsten för epost. Jag letade och lekte runt i säkert två timmar. Kunde inte hitta det. Tillslut hittade jag hur man vidarebefordrar trafiken iallafall. Alltid något. Men jag är besviken på mig själv... Det kommer mala bak i huvudet en lång tid.

Jag har bokat vandrarhem för Föreningens sommaraktivitet senare i juni. Trodde jag kunde ringa till Vandrarhemmet för bokning, men ikke. De hade öppet mellan 9 och 12. Vilket gästgiveri har sånna usla front desk-öppettider? Jag fyllde i ett formulär istället så får DE återkoppla till mig.

Under tiden har jag gjort mindre göromål. Sorterat post och kollat mailkorrespondensen på Föreningens kansli-mail bland annat. Researchat fram lite potentiella kunder för oss.

Har fått reda antalet semesterdagar jag får i år och för första gången, hela tolv dagar. Semester... Främmande och exotiskt. Tänk om jag blir rastlös och inte kan njuta av ledigheten? Det är en stund kvar, så jag får sluta tänka så. Tar tag i det sen.

Om en stund blir det fika med Föreningens medlemmar. Det är en veckoaktivitet jag ser fram emot varje vecka. Trots att jag inte är medlem blir jag varmt välkomnad i gänget och känner mig genuint delaktig. Ett av många fina ljus i vardagen.

Det får avsluta dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0