Klicka inte på logga ut nu, klicka inte på logga ut nu!

Fick påbackning av Mor igår. Hon hötte med ett finger över min stavning av "blivigt". Jag har alltid svårt för det ordet. Men det hon tyckte var mest förargligt var att jag hade kollat stavningen åt Bossen i hans blogginlägg. Haha - så komiskt det kan bli. Nu vet jag att det stavas "blivit". Jag är inte sämre än att jag erkänner det. Blivit!

13:01 sattes arbetsdagen igång. Fick ett samtal från Planeringsgruppen inför en aktion mot Kollektivtrafikbolaget, de behövde hjälp med lite grejer. Leta fram busskort, rota reda på Föreningströjor till deltagarna och svara på frågor så som "har tillståndet från Polisen kommit?".

Bossen ringde mig. Inte hemifrån denna gången - han ringde från Stockholm. Han flyger och far den mannen. Han hade ett uppdrag till mig. Jag skulle skriva ner ett fakturaunderlag/en rekvisition åt en Medlem i Föreningen. Efter att layouten var klar skulle jag maila vidare till Medlemen.

I ett återvändande mejl från Ordföranden fick mer saker att göra. En inbjudan skulle upp på hemsidan och skickas till Medlemmarna via ett mejlutskick. Det var ett tag sedan jag gjorde ett sådant utskick, satt som ett dumt får där ett tag innan jag hittade funktionen. Jag ropade högt "YES!" när jag lyckades. Tur att jag är ensam här.

Arbetsbiträdet har ännu inte lyckats flytta över Föreningens Kanslimejl på sin egen användare på datorn. Den ligger kvar på det före detta arbetsbiträdets användare. Så jag får växla mellan användarna varje gång. Inte mig emot egentligen - så länge det fungerar. Men det ska ses över på allvar. Snart. Sen. Inom kort iallafall!
Så jag skulle växla användare för att titta på Kanslimejlen. Jag säger högt för mig själv "Klicka inte på logga ut nu, klicka inte på logga ut nu!". Vad gör jag? Fort som satan klickar jag på Logga ut. Än en gång, tur att jag är ensam. Det dumma fåret fick utbrott på sig själv.
Det är bara att börja om på min användare när jag är klar med Kanslimejlen. Suck.

Fick ett glatt mejl som lättade upp utbrottet. Det var från en Medlem som planerar en styrelseträff för Föreningens riksstyrelsen. En förfrågan om ledsagning. Om jag blev glad! Jag älskar att ledsaga.

De sista timmarna har jag letat upp ytterligare potentiella kunder för Företaget. Det är en av många uppgifter som ligger i bakgruden och tas upp med jämna mellanrum. Jag har alltid något att göra med andra ord.

Torsdag eftermiddag. Sista arbetsdagen för Arbetsbiträdet den här veckan. Bloggen tar helg. Nästa vecka blir inte så ensam. Då är Företagskollegan här mer och jag ska tvinga hit Bossen lite oftare.

Det får avsluta dagen och veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0