Haveri, punkttuggande och mystik

Är det onsdag idag? *kollar almanackan* Den säger det iallafall. För mig är det... Typ måndag. Det känns som en måndag. Any way, min dag hindras inte av min stundtals datumförvirring.

Jag plockade upp arbetet med punktutskifterna med en gång när jag kom till kontoret. Punktskrivaren har skött sig galant. Papprena kommer i rätt ordning, inget som krånglar. Tur det, för den vanliga skrivaren är en annan historia idag. Helt plötsligt, mitt uppe i en stor utskrift för Föreningskollegan blev det pappersstopp. Hur gör man då? Skrivaren på mitt gamla jobb var lite simplare (och den var jag faktiskt inte rädd för att slita i), men den här - nää. Instruktionerna gick inte riktigt fram heller hur man gjorde. Efter lite ryck i luckorna kom jag in i maskinen men långt ifrån ändå. Vi fick ringa till kundtjänst och lägga alla utskrifter åt sidan tills imorgon.

Saker jag har gjort under tiden Bralle (eller Louie, punktskrivaren har fått ett namn, efter grundaren till punktskriften Louis Braile) har tuggat papper:
Jag har gjort lite research på en förening som Företaget vill inleda ett utbyte med. Tänkte även på lite punkter Företaget kanske kunde erbjuda och vilka frågor vi kan ställa vid ett telefonsamtal eller en träff.
Bossen skickade en deltagarlista som jag skulle färdigställa.
Företagskollegan bad mig kolla igenom förrådet efter en lång kartong som var gjord för VHS-filmer. Ingen sådan hittade jag. Eller jo! En sån låda, fast den var full av målargrunkor. Mystiskt att filmerna bara är borta - uppskattningsvis 100 filmer. Förhoppningsvis kommer de fram snart. Vi får gå skallgångskedja eller något.

"Kaffe?" hörs det från Företagskollegans arbetsrum. "JAAAA!" ropar jag och Föreningskollegan i mun på varandra. Kaffesugna..? Det blev gott prat i dag igen. Kan inte bli annat. Vi är ett sjujäkla team.

Efter det har jag filat på en plan för hur vi ska gå vidare med en telefonkonferens Företaget hade för ett par veckor sedan. Läsa igenom anteckningarna jag förde, läsa på hemsidan, filosofera och komma fram till konkreta förslag. Förhoppningsvis rullar den bollen igång snart.

Igår beställde jag plastfickor från vårt Kontorsmaterialföretag. Föreningskollegan ska sätta in papper i pärmar för att arkiveras. Fraktföretaget skulle lämna paketet mellan 9 och 17 idag, enligt Kontorsmaterialföretaget. Föreningskollegan var tvungen att komma in ett par timmar extra för att täcka upp tiderna. Klockan blev fyra, halv fem och tio över fem. Ingen leverans. Halv sex ringde grannen på och ville uppmärksamma en klisterlapp på ytterdörren. Det var en lapp från Fraktföretaget. De hade varit vid kontoret 8:40. Tjugo minuter innan avsatt tid. Inte okej! Typiskt nog stängde Fraktföretaget kl fem så vi kunde inte ringa och skälla. Det ska Föreningskollegan göra imorgon. Jag hoppas hon ryter ordentligt! (Hihi)

Mycket frustrerande dag.
Det får avsluta dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0