"Det skiter jag i"

Torsdag och sista arbetsdagen på Företagsarbetsveckan. Istället för klockan 14 kom jag in till 11 idag för att täcka upp tiden om teknikern som skulle laga skrivaren kom. Föreningskollegan hade ett möte över lunch. Teknikern hade redan varit där visade det sig. Jaja, då får jag gå hem tidigare istället. Inte mig emot.

Föreningskollegan berättade med en gång i dörren att hon hade kontaktat Fraktbolaget. De försökte först med harrangen "Men vi kör ut från och med kl 8.." "Det skiter jag i, vi fick veta kl 9. Du får boka om." Heja Föreningskollegan! De kommer på måndag igen med våra plastfickor.

Som igår satte jag igång Bralle i bakgrunden. Jag höll tummarna i bakhuvudet hela dagen för att det inte skulle krångla. Han kämpade på bra. Näst sista utskriften kärvade sig lite. Han tog två papper och tuggade de samtidigt. Vad som händer är att punkterna inte blir lika bra och kan vara svårlästa. Men det är bara att skriva ut en ny sida.

Under tiden Föreningskollegan var på möte ringde hennes fasta telefon. Det var en förälder till en av Föreningens ledsagare som undrade när dotterns utbetalning skulle komma. Jag fick ringa till Redovisningsfirman som också betalar ut löner och höra efter. Efter en snabb koll kunde jag ge ett snabbt besked - som föräldern inte kunde köpa. Ibland är det lite jobbigt att vara mellanled. "Det var den informationen jag fick. Så sa de på Redovisningsfirman. Din utbetalning kommer senast måndag. Jag förstår. Jo. Jo. Den var den informationen jag fick, tyvärr. Är det något annat jag kan kolla för dig? Mm. Ja? Okej då. Jag förstår, tack då. Ha en fortsastt bra dag! Hej!" Och hela tiden låta urtrevlig trots att den man pratar på är skitirriterd på MIG som bara är mellanled. Jag har fått en insikt i hur det skulle kunna vara att jobba som kundtjänstmedarbetare.

Bossen ville ha hjälp med att konvertera ett par Wordfiler. Han kan inte öppna den senaste versionens filer som heter .docx så jag får spara om till .doc och skicka tillbaka till honom. Det går på en kick! Undrar om inte han kan göra samma i sin dator, det måste han kunna göra? Det får vi kolla på. Sätter upp det på min Att-göra-lista.

Föreningskollegan har skrivit ett pressmeddelande som skulle skickas till en massa mediepersoner. Hon ville använda Hemlig kopia-funktionen för att slippa skicka sjuttioelva mejl. Vi lyckades inte slå vår annars så kloka huvuden ihop. Sådant stör mig när det inte går som jag vill eller har tänkt!

Arbetsdagen avslutades nästan, för mig i alla fall, med en kafferast.
Det får avsluta dagen och den här arbetsveckan! Nu tar Arbetsbiträdet helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0