Det är dans på Bossens brygga!

Jag vet att det är fredag idag, men inte vilken fredag som helst! Fredagen den trettonde...
Jag har inte märkt av det så mycket. Eller jo! Banken den här förmiddagen - herre min skapare! Två Nordeakontor, TVÅ stycken, hade havererande myntmaskiner. När man för en gångs skull drar sig till banken får man vända i dörren. Två gånger! Tur att man har Företaget och Bossen att åka till då när sådant händer.

SMHIs rapporter stämde till punkt och pricka idag. Regn på förmiddagen, uppehåll med molnlighet på eftermiddagen och strålande sol på kvällen. Perfekt väder för bryggan!

Jag och Bossen möttes upp på Kontoret för att fixa lite pappersarbete. Det är alltid roande att gå igenom hans post och kvitton! Det är min och hans stund. Jag lär mig massor också - som har med kvittohantering att göra alltså. Tro inget annat! ;)
Kvitton från samma datum och uppdrag kan gå på samma redovisningsblankett. Bra kunskaper att ha som framtida bokföringsassistent.

Till slut drog vi till bryggan. Spårvagen till hamnen och en rask promenad. Vi stannade till vid den lokala kiosken för lite glasshopping. Tackar så mycket igen, Bossen! Glassen satt som en energikick inför det stundande uppdraget på bryggan.
Under ett par timmar hann vi med mycket. Skrubba mast. (Förlåt mig Bossen om jag säger fel termer - kortminnet hindrar mig..) Polisha upp masten. Fästa masten. Kolla masten. Jag har passat på att lära mig lite saker under tiden.
Jag kommer bli ett mångsidigt arbetsbiträde! Precis mitt mål också.

Litet. Nej, vänta nu... STORT ska det vara. STORT shout out till min underbara tvillingsyster: Du är söt, smart och den bästa som finns!

DET får avsluta den här dagen och veckan. Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0