"Den ni söker verkar inte svara."

Ännu en ensamlig dag idag. Denna veckan verkar gå i det tecknet. Nästa vecka är den ena kollegan förhoppningsvis här mer. Sikta framåt!

Mitt dåliga närminne gör sig påmind. Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde först idag... Ska det vara så konstigt? Ja, tydligen.
Men jag har blivigt bättre sedan mina två månader här på Företaget och Föreningen. Det är en egenskap man nästan måste ha bland mina kollegor. De kan, är väl tvugna ibland på grund av sina funktionsnedsättningar, bolla hundra saker samtidigt och komma ihåg apmycket. Jag tyckte uppriktigt synd om dem när jag började som arbetsbiträde. "Vänta, vänta! Jag måste skriva upp det du sa innan vi går vidare." "Pust. Okej, en gång till. Vilket kvitto skulle vart?" Men som sagt, jag har blivigt hemskt mycket bättre och jag är fortfarande på uppåtgång.

Jag har hunnit med massvis av småsaker idag. Produktivt må jag säga. Fick ett mail från Bossen där han bad mig kolla hans blogginlägg på stavningen. Hans Word är tydligen inställd på språket tyska. Haha!
Ett par timmar senare ringde han upp mig och ville att vi skulle publicera inläggen tillsammans. "Vi håller varandra i händerna genom det här." Tre-parts-samarbete blev det då hans talsyntes skulle hinna med också.
När vi kom till verktygsfältet blev det mycket tabbande för hans del. "Ja, då får du tabba livet ur dig tills du kommer till textrutan." Men vi lyckades - som alltid. Bossen och jag är ett dream team.

Kvittoredovisning, faxning till Redovisningsfirman, ringt upp missade samtal för Föreningen - som redan hade fixats av min Föreningskollega, kollat mejlen för både mig och Föreningens kanslimejl, öppnat och sorterat posten. Sånt som görs varje dag. Om jag ska fortsätta med daglig uppdatering av bloggen borde jag snart inte behöva skriva vissa saker...

Med jämna mellanrum kommer ett nyhetsbrev från vår Arbetsgivarförening med nyttigheter och annat sköj. Dessa brukar jag sammanfatta och sammanställa till Bossen och Företagskollegan. Idag har jag nog upptäckt en Tryckfelsnisse bland artiklarna. Kunde verkligen inte få mitt huvud kring det. För att få saker rätt ringde jag till Arbetsgivarföreningen, först till fel person men han var snäll nog att ge mig direktnumret till den ansvarige för innehållet i artikeln. Så jag ringer den här människan, signal efter signal. Tillslut kommer jag fram till en automatisk potatisskalare (min pappa brukade svara så i telefonen.. Haha) som sa "Den du söker verkar inte svara. Var god försök igen om en stund." No shit, Sherlock! Vissa telefonsvarare är korkade.. Jag lade ihop ett och två och fick fram en meljadress och skickade ett mejl till människan istället. Väntar på svar där fortfarande - jag är inte helt sysslolös imorgon med andra ord.

Föreningen har ett "kärt" förhållande med Kollektivtrafikbolaget. Fick i uppdrag av Föreningskollegan att höra efter när de har bolagsstämma. Då började nästa jakt på rätt människa. Kundtjänst visste inte, växeln visste inte. Sekreteraren svarade inte i telefon. Tillslut, där med, fick jag tag i en mailadress till någon som "borde veta". Det positiva i det var att jag fick svar en halv timma senare. Applåder Kollektivtrafikbolaget!

Det får avsluta dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0