Vecka 25 i sin helhet

Ni har räknat ut före mig säkert. Den här veckan blir det inga enskilda inlägg för varje dag. Jag har inte haft så mycket tid över för det.

Jag har egentligen bara jobbat två dagar den här veckan. Måndagen spenderades hemma på grund av lite sjukdom. Detaljer lämnar vi åt sidan. Tisdagen och onsdagen var helt vanliga dagar. Inget särskilt. Eller jo! Jag var och lämnade räkningar och underlag till Redovisningsfirman de två första timmarna på onsdagen.

Torsdagen skulle jag ha jobbat. Men Sahlgrenska sjukhuset satte snabbt stopp för det. Hade lite tider för diverse undersökningar för min hörsel på förmiddagen och tanken var att jag skulle jobba som vanligt och på mina vanliga tider. Det började med att de hade slarvat bort min besökstid så jag fick boka om från 9:30 till kl 13. Då jag hade tänkt börja jobba. Hörseltestet som jag skulle göra kl 13 tog en timma istället för tjugo minuter. Jag råkade ut för en närvös, osäker och nyexaminerad Marlin. Jaja... Jag blev ombedd att gå ner till hörselmottagningen igen för att få ett utlåtande på det audiogram jag hade gjort.
En och en halv timma fick jag vänta. Orsak: Sköterskorna pratade inte med varandra. De skyllde på varandra och skyllde på att de faktiskt inte hade jobbat i förmiddags och så vidare. Det ger jag blanka järnspikar i, lös det bara. Men nej. Där satt jag som ett fån.
När jag kom ut från sjukhuset var jag så arg, besviken och inte särskilt mer informerad än jag kom. Jag har anat att jag har en liten nedsättning, och det var precis det de konstaterade. Inte varför eller vad det kunde bero på. Nej, jag ska snällt få komma dit IGEN och göra om skiten om två månader. Great.

Nu ser jag framåt istället. Den här helgen är Midsommar och jag ska umgås med härliga människor hela helgen lång!
Hörs nästa vecka!
Glad midsommar på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0