Återblick i form av ljud

I måndagskväll satte jag griller i huvudet på Bossen. Vi pratade en stund över msn och avslutningsvis sa jag till honom att han behövde infinna sig på kontoret precis innan 15 dagen därpå. Han blev så himla nyfiken! Men jag avslöjade ingenting. Han fick snällt acceptera fakta.*mohahaha*

Tisdagen har bestått av diverse smågöra. Vid arbetspassets början har jag rusat runt på internet efter segelbåtar och utombordare åt Bossen. Jag blir själv sugen på både båtköp och segling när jag tittar på båtar, priser och alla fina bilder. Vem vet? Arbetsbiträdet kanske en dag skaffar sig en liten jigg till att börja med. Eller en glidare, en Avanti... Lyckost på Företagskollegan som har en Avanti! Lite framtidsvisioner är alltid bra.

I lokalens balkondörrsfönster har det suttit en skylt på Förenings logga på "i alla tider". Det märks också för den är sliten efter allt rullande upp och ner med persiennerna. Dessutom saknas det en skylt med Företags logga på. Så jag kirrade med Företagskollegan och skapade nya skyltar. Satte upp ett par vid "mitt" fönster också, fast i en mindre modell. Fönstret vetter ut om entrén om området där folk rör sig. Nu vet folk bättre vilka som rör sig i lokalerna. Gratis marknadsföring!

En utvärdering droppade in från Föreninges seglarläger. Kommentarerna förde jag snabbt och enkelt in i sammanställningen. Det är ett par som saknas fortfarande, så snitt och antal svar kan jag inte räkna ut ännu. Men layout och alla kommentarer än så länge är införda. En bit på vägen iallafall.

Det ringde på dörren vid ettsnåret. Nu kom personen som Bossen skulle komma hit precis innan 15 för. Min syster! Hon hade fixat en smaskig fika då Bossen är så himla sötsugen. "Företagskollegan, har vi inget gott till teet..?" säger han jämt vi ska fika.
Syrran hade köpte ett paket vaniljdrömmar som hon senare gav honom. "Här, Arbetsbiträdet kan mata dig med de här när du gnäller." Sådant Arbetsbiträde, sådan syster. Stackars Bossen.

Jag tog tag i mig själv och det inspelade materialet från Seglarlägret också. Det hade gått alldelse för lång tid tyckte mitt samvete, och jag håller med. Fram med USB-kabeln, instruktionsboken och tålamodet. Till min förvåning gick det relativt smärtfritt och inte alls hela eftermiddagen. Vipps så låg filerna i en mapp. Arbetet med att lyssna igenom och döpa filerna kunde då börja. Vilka återblickar! Jag vill tillbaka till Krokholmen, tillbaka till vädret och den fantastiska seglingen.

Bossen ringde och störde ganska så precis klockan två. "Vad är det som händer precis innan 15..?" frågade han otåligt. "Du får se. Kom bara." "Men jag blev precis klar med mina uppgifter här och jag behöver äta. Kan jag komma halv fyra istället? Annars får jag skippa maten." Åh, vad jag njöt! Han osade nyfikenhet genom luren. "Det är ingen fara, kom du till halv fyra." Han pustade ut och vi lade på.
Jag tror inte jag hann sätta tillbaka handenheten i dockan innan det ringde i telefonen igen. Det var Bossen. "Ska det vara någon klädkod?!" Då kunde jag inte hålla mig för skratt och brast ut i ett gapflabb. "Helst kläder" lyckades jag pipa fram. Då brast han han med! "Jaha? Då kommer jag naken då! Jag gör det!"
Jargongen här på kontoret är knappast barntillåten. Tur att vi känner varandra så väl. "Låt mig peta ut ögonen förstå då", svarade jag honom.
Han kom tjugo i fyra. Akademisk kvart är väl inte uttalad? Har jag missat något...? Hur som helst. Vi fick en trevlig fika och gott var det! 

Som vanligt kom Bossen med kvitton. Den här gången tråkiga taxikvitton. Buu! 

När fikan var så gott som över ville jag snacka semester. Nu hade jag försökt vid ett flertal gånger innan och nu ville jag veta. Röstläge och ton hjälper! Vi bollade datum, veckor och diverse aktiviteter vi alla skulle på. Till slut kom vi fram till en fantastisk lösning. Resultat: Veckan 30, 34 och 35! Min allra första semester är spikad! Det pirrar i kroppen. "Vad ska jag hitta på? *hihi*"

Pirret får avsluta dagen!    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0