128. 155. 155? Åhh neeej!

Började inte förens kl 14 idag. Jag är nämligen ett populärt Arbetsbiträde, Bossen får mig inte för sig själv. Runt 10-15 timmar i månaden ledsagar och hjälper jag en tjej på en annan arbetsplats. Har gjort det i snart två månader och trivs med det. Det är annorlunda från Företaget - på den arbetsplatsen gör de studiebesök som jag "får" hänga med på. Så det handlar mest om ledsagning. Vid ett tillfälle fick jag redigera hennes CV så att det kunde läggas in en mall.

Vid passets start läste jag lite innehåll i ett par pärmar och konstaterade att de kunde hamna i Arkiveringshögen. Jag har tidigare gjort plats inne i Kopieringsrummet på ett par hyllor från rent och skärt skräp, så där hamnade resten av pärmarna som inte Föreningskollegan tog in till sitt kontor. Efter den lilla kraftstöten finns det nu en hylla för Medlemmarna där papper, pennor och lite annat smått och oväsentligt ligger. Snyggade till resten av hyllplanen också.

Gjorde klart arbetet med sammanställningen av handlingarna inför Föreningens Kongress. Förde över Worddokumentet i Winbraille, översatte och redigerade TVÅHUNDRAFEMTIO sidor. Jag trodde jag skulle storkna, så mycket var det. Råkade dessutom komma åt ett kortkomande där jag raderade hela texten - ungefär halvvägs. Lyckat! Var bara till att börja om.
Själva utskriften gick galant för att vara så kopiösa mängder. Ibland krånglar maskinen genom att ta tag i två papper och tugga de. Punktskriften blir dåliga av det... (säger ju sig självt, varför skrivet jag ut det?!) 
Jag började sortera och räkna papprena. Har för mig att jag blev avbruten mitt i - om det ringde eller om jag själv kom på något vet jag inte. Men när jag återgår till sorterandet... "128. *lägger ner i högen* 155. *lägger ner i högen* Vänta! 155? *bläddrar frenetiskt* Åhh, neeeej!" Resten av papprena är i oordning och ligger huller om buller. Vilken ände ska jag börjar man i? I min förtvivilan lyckas jag röra till det ännu mer. Jag inser att jag är förlorad och får ta hjälp av min punktläsande Boss i veckan. Eller göra det imorgon. Ja, det får bli ett nytt försök imorgon när jag ser mer nyktert på det.

Mellan varven av att fylla på papper i Bralle rensade jag i tidningsstället. Hittade magasin från februari 2009. Helt otroligt. Det magasinet måste ha trillat mellan när någon annan har sorterat. Hur som helst, nu är det uppdaterat och snyggt.
Mitt i städmanin hittade jag en "gammal" punktdisplay man kopplar in i datorn i högen på min fönsterbräda. Häftigt! Den ska Tekniksupportföretaget få koppla in igen och installera nödvändiga program. Mest för medlemmarna, men lite för mig så att jag kan leka runt på punktskriften. Yay!

Punktskriftsdisplayfyndet får avsluta dagen!
Imorgon blir det ett besök på Redovisningsfirman för att lämna underlag!

Kommentarer
Postat av: Föreningskollegan

Vi kan byta... Om du leker lite med föreningens hemsida så kan jag ta mig an punkten. I o för sig är det en dålig idé eftersom jag inte läser punkt men är så trött teknikstrul.

Ha en avslappnande kväll nu :)

2011-07-12 @ 19:37:29
URL: http://tystcatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0