Åter i kontorsstolen, officiellt.

Då var man här igen. Känns skönt att träffa mina Kollegor och min Boss på en mer daglig basis efter min semester under förra veckan. Som inte blev en traditionell semester... "Va? Hur menar du nu?" undrar du säkert.. Jo, en akut grej dök upp som jag påbörjade i början. Måndag blev tisdag, tisdag blev skitsen, skitsen tisdag blev onsdag och onsdag blev torsdag. Det tog aldrig slut.. Jag visste inte omfattningen på uppgiften och jag tror inte Bossen var helt hundra insatt heller hur processen gick till.
Det blev ingen semester den veckan alls som du förstår. Men jag har där emot flyttat fram den till två dagen-efter-en-aktivitet-arbetsdagar och en Glasgow-vistelse senare i höst. Win-win för alla parter!

Den här veckan började inte så brutalt. Jag började med att strimla färdigt högen med papper från Uppgiften under "semesterveckan". Vår pappersstrimlare klarar bara HÖGST fem papper åt gången. Helst två åt gången om Strimlaren själv får bestämma. Och nåde dig om du tar sex stycken papper! Då fastnar det överallt och det luktar en aning bränt. Ur med kontakten och fram med de minsta verktyg du kan hitta för att lirka ut papperstrasslet. Men tänk dig - varmt papper som har fastnat väldigt hårt; drar man det minsta i det så går det sönder ännu mer. Evighetspilleri med andra ord, också kallat "kunna tänka på annat en stund"-arbete.

Efter kaffepausen råkade jag skrämma min Företagskollega. Hon satt på sitt rum med lurar över öronen och lyssnade på sin Daisyspelare -antagligen en bra bok, och såg mig inte komma in. När jag i frågande tonläge sa hennes namn ryckte hon till och näst in till lyfte från stolen, tittade skrämt på mig och pillade av sig lurarna med en frågande men skrämd blick.
Så det kan gå...

Bossen har skapat en annonstext för sin kära segelbåt som han ska sälja. Jag har därför bråkat med maringuiden.se's annonssida för att få upp en annons.
Problem ett; annonstexten får bara vara 512 tecken. Bossens text var fyra gånger så stor. Telefonsamtal om vad han vill ha med. Mitt i, när jag surfar runt på andra liknande annonser för att få ett hum ser jag att ALLA har ett worddokument bifogat på annonssidan. Klickar vidare på worddokumenten och ser att de har bifogat hela sina annonser där i. *lättnadens suck* från oss båda.
Efter att ha förminskat alla åtta bilder till websida-anpassad storlek kunde jag lägga upp de med.

Vi har konstaterat att det spökar på kontoret. Eller iallafall lever kopiatorn sitt egna liv. Båda mina Kollegor väntade på utskrifter men inget kom. Föreningskollegan bad mig kolla på displayen vad som kunde vara fel. Enligt kopiatorn skulle "man" lägga i papper i handmatningsfacket. Vill man skriva ut ettiketter får man göra det via det facket. Men ingen av de skulle det och själva facket, eller bryggan för det, var inte utfälld. Jag tryckte runt på diverse knappar men inget förändrades. Till slut hittade jag att man kunde välje papperskälla/fack manuellt och så tryckte på start. Halleluleja! Det kom utskrifter!
Tekniksamhället spelar oss ett spratt.

Jag påbörjade en ny annons på en annan båtsajt, men stötte på problem där med. "Den filen är för stor", "det kan du inte skriva där", "för många skiljetecken"... Jag bara väntade på en ruta med texten "Är du idiot, eller?" skulle dyka upp. Arbetspasset är över, så den dumförklaringen lämnar jag åt morgondagen.

Ska först med underlag till Redovisningsfirman, sen kommer jag och lever rövare för mina Kollegor.

Det får avsluta den här officiella dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0