Tillbaka efter semestern - och den övriga frånvaron!

Först och främst. Förlåt! Det är inte okej att inte blogga på FLERA veckor. Typ en månad… Men, till mitt försvar har jag arbetsmoralen. Återigen, det har inte känts juste att ta 20 minuter till att författa en blogg när jag har massvis med andra sysslor att göra. Typ de eviga studsande e-posterna som aldrig tar slut…

Men här är jag! (igen) Redo för nya bloggtag och uppfriskad efter en veckas semester. Frågan är om ni läsare är redo?

Under blogguppehållet har jag fått reda på en väldigt trevlig nyhet. Jag har fått en kollega till! Unga Synskadade har startat igång projektet US Skåne och därmed anställt två projektledare. En av de är redan min underbara Föreningskollega (grattis till jobbökningen till henne). Vad min nya kollega ska få för pseudonym här på Bloggen är jag inte helt säker på… Det får jag noga tänka ut, men Projektledaren får duga så länge. Han är bra på att skrämmas i alla fall. Gott kaffe gör han med. Får oss att skratta allra mest! Fikastuderna på eftermiddagarna när alla är samlade är en fröjd kan jag meddela. Det är under den kvarten jag växer som människa och kollega! Hur som helst, välkommen till Kontoret, Projektledaren!
Projektet har då medfört att jag har fått den stora äran att få vara arbetsbiträde åt Projektledaren – vilket i sin tur medfört ökad tjänstgöringsgrad! Ligger nu på 50 procent. Jag säger som rapparen Petter, det går bra nu!

Jag har varit en duktig anställd och skickat in min lönerapport för augusti månad redan i tidiga september. Glömde dock timmarna för mitt ”extraknäck” som biträde för en anställd på Iris Hadar. Alltid är det något... En dag kanske jag också får allt rätt i rapporteringen.

Vid fikat fick vi oss ett gott skratt som vanligt. Föreningskollegan kom med frågan om man behövde rapportera löneökning till Facket och vi svarade ”Jaa – varenda liten krona!”. Samtalet gled vidare i Industrifackförbundets otroliga löneökning på 6 procent, att alla var värda så mycket och att vi var nöjda med våra egna löner, varpå jag kläckte ur mig ”Ja visst, summan är det inget fel på. Den kommer för sällan bara.” Ett – noll till Arbetsbiträdet! Det du, Bossen!
Innan vi gick tillbaka till respektive skrivbord konstaterade vi att vi kommer gå om varandra de närmaste dagarna. Jag ska bland annat iväg med Bossen till Redovisningsfirman för attestering av bokförning och mina kollegor ska iväg på diverse åtaganden. Torsdag och fredag verkar lugnare. Då blir det Fikor igen.

Föreningskollegan kom i slutet och bad om lite assistans för att fylla i ett par postgiroblanketter. Fylla i, leta upp adresser i registret och sedan frankera kuvert. Lätt som en plätt!

Första arbetsdagen efter semestern tog jag faktiskt 20 minuter till att författa ovan text. Så det så.

Det får avsluta den här arbetsdagen! One done, four to go!


Kommentarer
Postat av: Föreningskollegan

Välkommen tillbaka till verkligheten!!



Jag är alltid redo för dina kloka ord.



Kram

2011-09-05 @ 19:13:39
URL: http://tystcatta.blogg.se/
Postat av: Vis Smaragd

Klart jag är redo! Kul att du när tillbaka med bloggandet!

Kram

2011-09-05 @ 19:15:18
Postat av: Arbetsbiträdet

Tack Kollegan och Smaragden! Nu blir det andra bullar, minsann!

Kram

2011-09-05 @ 22:46:13
URL: http://arbetsbitradet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0