Registerstrul och Facebook

Jag är otroligt trött idag. Allt går i zombiefart. Tur att jag har så fina kollegor som står ut med mig. Jag erbjöd mig på direkten att koka kaffe åt oss alla efter lunchen i alla fall. Lat var jag igår, det tänker jag inte vara idag.

När jag öppnade e-posten såg jag att jag hade 20 nya meddelanden. ”Jag måste ha öppnat Kanslie-posten eller fått hela himlens massa spam!” Men icke. Det var min, men Företagskollegan hade skickat fler studsar. Jag kom på mitt i min förvirring att jag och Företagskollegan hade haft en diskussion igår om de ”söta” studsarna. De krånglar när man försöker bifoga flera i ett enda meddelande – oftast går det inte att öppna meddelandet alls. Så vi kom med den opraktiska lösningen att hon skulle skicka dom ett och ett istället. Där av 20 stycken!

Vidare tog jag upp jakten på läsmediaproblemet vi hade igår i registret. Klickade frenetiskt på olika funktioner och jämförde olika distrikt. Samma sak över allt. Slutsatsen jag drog var att det måste ha blivit något fel i överföringen av uppgifterna. Vissa har läsmedia inställt, medens 90 procent inte har det. Mycket frustrerande! Jag får helt enkelt lägga det åt sidan tills Rikskansliet hittar en lösning eller åtgärdar det på något sätt. Eller ta upp jakten imorgon igen. Jag gillar att lösa problem och gillar INTE att inte kunna lösa det. Jag är ett bångstyrigt Arbetsbiträde!

Företaget har en egen Facebooksida som vi anställda administrerar tillsammans. Jag brukar gå in där med jämna mellanrum för att kolla läget och aktiviteten. Företagskollegan kom på den briljanta idén Månadens tjänst där vi länkar Företagets tjänster på Facebook. September månad erbjöd ingen, vad jag kunde se. Jag skrev till Företagskollegan på msn och frågade om vi skulle lägga upp något, varpå jag får till svar att det finns redan. Jag kollade igen, och mycket riktigt. Dock var jag van vid att det stod utskrivet ”Månadens tjänst”. Jag tyckte det var så tydligt och bra. Efter lite msn-chattande med missförstånd kom Kollegan ut till mitt skrivbord där jag förklarade vad jag menade. När vi förstod varandra gick jag in och ändrade, september har ju inte gått så långt. Det är dessutom bra med ju fler inlägg man kan posta!

Jag passade på att förklara det här med länkar, att det ser snyggare ut om man suddar länken i statusfältet. Allt för att det ska se så proffsigt ut som möjligt!

Sista stunden efter fikat blev till att frankera kuvert, vika flyers och stoppa ner flyers i kuverten.
Projektledaren bad mig installera programmet för hans sticka till sitt mobila bredband. Vi upptäckte också att Försäljaren på Elektronikföretaget bara gav Projektledaren en produktnyckel och inte en produkt. Såååå irriterande. Han får höra av sig till Elektronikföretaget igen och be om en produkt. Varför ska de mesta förhalas av små kommunikationsfel?

Det kommunikationsfelet får avsluta dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0