På andra villovägar

Idag har Arbetsbiträdet inte varit på Kontoret alls. Det här passet avverkades redan i torsdags som bekant. Det är ganska orelevant vad jag har gjort för Bloggen, men jag skriver lite om det iallafall. Ett inlägg är alltid kul att författa.

Föreningens systerförening ringde för ett par veckor sedan med en ledsagarförfrågan. Miljöombyte och erfarenhet säger jag absolut inte nej till, så jag hakade på. En grupp medlemmar skulle på en keramikkurs och cirkelledaren behövde en assistent för två tillfällen.

Det blev tre trevliga studietimmar med fyra av sex stycken deltagare. Jag var mest skickebud mellan hyllorna. Hämta svampar; hämta brickor; Rebecca, hämta lite mer lera; Rebecca, hämta... Och så vidare. Mot slutet när deltagarna fick skapa lerlöv fick jag den stora äran at hjälpa till med utskärningen av lövet i leran. Pilleri! Tur för mig och dom att jag fick MVG i Estetisk verksamhet!

Om en vecka gör vi om det! Yay. Miljöombyte var det ja... Det är en vecka dit, det kan jag trösta mig med iallafall.

Notisen, eller vad jag ska kalla det, får avsluta villovägs-dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0