Måndagsångest

Jag kan flyga, jag är inte rädd. Jag kan flyga, jag är inte rädd. Dagens arbetsmoral har fått pushas på lite av samvetet. Jag har haft att göra, har även skapat mig en uppgift som kan vara nödvändig inför onsdag.

 

Idag är enda dagen jag kommer vara på kontoret den här veckan. Imorgon ska jag iväg på ett ledsagaruppdrag på annat håll, jobbade ju in den dagen förra veckan som bekant.

Onsdag ska vi på Företaget ut på besök hos Iris Hadar, redan kl 10 på morgonen. Eftermiddagen spenderas ihop med Föreningskollegan. Vi ska bland annat besöka en lokal och ett par övergångsställen. Fältarbete – underbart!

Torsdag och fredag spenderas på Redovisningsfirman för lite avlastning. Ska bland annat arkivera, sortera den löpande bokförningen och allt efter som dyka in och sköta lite bokföring. Det ser jag verkligen fram emot.

 

Varken jag eller Föreningskollegan har varit på bushumör idag, men det verkar Projektledaren ha struntat i lite. Jaja, det kanske är hans sätt att hantera sin egen måndagsångest. Sucka och/eller skaka på huvudet åt det, det är det enda man kan göra. Kanske skrattar vi åt det imorgon, eller i mitt fall – nästa vecka när vi ses igen.

 

Det konkreta jag har gjort idag är ganska uppspaltat. Föreningen fick en leverans från Fraktbolaget imorse – de skötte sig, duktigt jobbat! Riva upp kartongen och lägga in massorna i Kopieringsrummet. Projektledaren och Ordföranden för Göteborgsföreningen ville ha lite hjälp med att spela in sina ordföranderapporter till Föreningens medlemstidning. Lösningen var enkel, trycka av knapplåset.

Inför besöket på onsdag översatte jag en folder vi ska ha med oss till punktskrift och punktade även den samme – fick en snilleblixt och bara gjorde det. Jag älskar när jag är innovativ, säger Ödmjuka Arbetsbiträdet.

 

Har tillbringat senare delen av eftermiddagen med telefonterror av diverse personer. Däribland min Boss. Vad det gällde tar jag inte upp här, både för att det inte hör hit och för att om jag skulle skriva något just så skulle det bara vara elakt och upprört. Så – därför släpper vi det!

 

Eftermiddagsfrustrationen får avsluta dagen!

Vi hörs i veckan, men då bloggar jag hemifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0