Inventering!

Fick den stora äran idag med att öppna Kontoret. Trodde jag skulle få käka själv också, men Företagskollegan dök upp just när jag skulle stoppa gaffeln i munnen. Vi lyssnade på ett reportage från Radion om Stasi och en kvinna som dyker ner i den komplotten och vidare på Lunchekot. Ekot bjöd på en politisk diskussion mellan mig och Företagskollegan – alltid lika bildande och spännande.

 

Inventering av både mappar på datorn och våra fysiska förbrukningsmaterial i Kopieringsrummet pysslade jag med först. Bland annat lade jag till en mapp på Servern för Företaget där våra punktskriftsuppdrag kan sorteras. Gjorde en skrattretande upptäckt bland hyllorna i Kopieringsrummet. I somras var det panik efter plastfickor till arkiveringen och Föreningen fick så klart beställa nya och fler, egentligen inget fel med det. Är det slut, ja då får man göra något åt saken och beställa in mer. När jag rotade runt i hyllorna, räknade på fingrarna och skapade mig en överblick fångade en anonym och ganska platt papperslåda min uppmärksamhet. Jag var bara tvungen att kolla vad det låg i den. Men dra mig baklänges fem gånger om! Vad låg inte där om inte flera ”miljoner” plastfickor? Alltså, skrattretande värre måste man leta efter på Månen tror jag. Föreningskollegan instämmer, tror jag.

Hur som helst; en beställning på block, pennor och pärmar ska göras. Rota runt på Förbrukningsmaterial-företagets hemsida en stund och sedan ringa deras Kundtjänst. Väldigt smidigt. Leverans av sakerna sker på måndag nästa vecka. Jag hoppas innerligt att Fraktbolaget sköter sig den här gången – sist gick det inte särskilt bra.

 

Telefonen har gått stup i kvarten. Ett av samtalen trodde jag Bossen stod för, jag övervägde att svara med ”Nej, ring inte nu och stör!” men kopplade bort den tanken fort och svarade min artiga fras som vanligt. Tur var det, för det var inte alls Bossen utan en försiktig gymnasieelev. Hon ville prata med mig om synskador. Arbetsbiträdet kan inte svara på frågan ”Om synskadade lever som vanliga människor?” så Föreningskollegan fick ta över och tackla den intervjun.

 

I nästa vecka ska Företaget besöka Iris Hadar en snabbis för att visa sig för varandra. En snabb fika där vi pratar om Företaget och om oss själva. Det kommer bli roligt.

 

Fick i uppdrag av Föreningskollegan att kolla upp olika bussbolag som kan skjutsa medlemmar från Kansliet till Flygplatsen när de ska på Utlandsresa i oktober. Hittade tre mindre bolag och ringde upp de för offert. En av de tre hade ett superpris och jag satte igång en bokning för fullt. När jag nästan var klar ringde Bossen mitt upp i. Han höll också på med bussbokning men hade bara kommit till prisförfrågan, det hade varit väldigt pinsamt att ringa upp ett av bussbolagen och avböja bokningen. Ibland blir det miss i kommunikationen, inte så mycket att fästa sig vid tycker Arbetsbiträdet.

 

Ja, det har varit en lugn dag.


Kommentarer
Postat av: Föreningskollegan/byggnaden

För en gångs skull kommer vi nog att beskriva arbetsdagen olika. Jag tycker inte att det har varit lugnt!! Men kul var det att komma tillbaka efter en dag borta. :)

2011-09-15 @ 19:02:23
URL: http://tystcatta.blogg.se/
Postat av: Arbetsbiträdet

Hehe! Kul att vi kan sätta två perspektiv på en och samma arbetsdag. :)

Välkommen tillbaka!

2011-09-15 @ 21:00:06
URL: http://arbetsbitradet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0