Lugnet före stormen?

Ännu en lugn dag på jobbet. Är detta lugnet inför en kommande storm, eller vad? Tolka det inte som att jag klagar, oh nej. Konstaterar bara. Undrar man inte får man inget att undra över - det var by the way ett försök att göra en spin-off på "frågar man inget får man inget veta" Misslyckat sådant.

Jag har bråkat med punktskrivaren idag. Styrelsen för Föreningen ska ha möte i helgen och jag fick i uppdrag att skriva ut lite av handlingarna på punkt. Bråk och bråk, det är mer pilleri än något annat. Öppna worddokument i punktprogrammet, översätta, layouta och sedan ctrl+b (b för brail, ctrl+p går inte för då går dokumentet till den vanliga skrivaren..) Sedan gäller det att hålla tummarna för att den tuggar ett papper i taget och att det blir rätt. Man får dubbelkolla utskrifterna - jag som inte kan läsa punktksrift med fingrarna (ännu) får tyda med hjälp av en lathund.

Jag har, hjälpt är väl att ta i en del men varit behjälplig, när Föreningskollegan skulle titta närmre på epost-tjänsten i Windows. Konfigurera eller vad det heter - få in sin mejladress i programmet helt enkelt!. Vi kom 80 prcoent skulle jag säga. Hon får kontakta kundservice för att få allt att fungera.

Bossen och jag har tjötat i telefon i säkert 40 minuter idag. Rekord!
Han ville slänga lite filer på sin dator men för att det ska "fungera" behövde han dubbelkolla att de fanns på vår server innan. Nödvändigt arbete. Vi hittade ett antal filer som behövde läggas över på servern.

En fil blev till ett stort frågetecken. Jag undrar varför jag inte räckte över luren från början än att medla i tio minuter. Bossen förde kort sagt en konversation med Föreningskollegan genom mig. Haha! Kortslutning... Till slut tröttnade jag och räckte över luren. Vi fick löst det efter ett par meningsutbytningar.

Sista timman har jag jobbat på listan för gymnasieskolor att kontakta. Vanligt hederligt researchande.

Det får avsluta den här dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0