Fläng hit och fläng dit

Det är måndag igen. Gött att vara tillbaka på kontoret/kansliet efter en händelserik helg. Jag kan avslöja att jag har seglat för första gången i mitt liv. Det var en upplevelse! I sommar kanske det kan bli mer på båten än brevid med Bossen och Företagskollegan.

Vid ett msn-snack med Föreningskollegan igår kväll fick jag reda på att hon inte skulle komma förrens vid två idag så den första halvtimman blev lite ensam. Med uppstart och allt vad det innebär; starta datorn, starta program, kolla diverse mejler och så vidare, gick tiden fort ändå. Vi fick snackat en liten stund också, icke att förglömma!

Revisionsberättelsen har kommit och ska skrivas under av våra Verksamhetsrevisorer. Jakten började via telefon. Ingen av de två svarade på sitt kontorsnummer. Hade de rast? Under en timma fick jag varva uppgifter med återuppringningar. Till slut fick jag tag i de. Jag drog till deras kontor på en gång för att inte missa den ena Revisorn. Tur och retur. Så fick jag lite luft och solsken på mig.
Postade en färgkopia till den Auktoriserade revisorn också. Nu är det ur vägen!

Jag har alltid uppgifter att göra. Har till exempel en lista "liggandes" där jag ska fylla i uppgifter till kontaktpersoner på gymnasieskolors program. Den listan behöver Företagskollegan och är en evig historia känns det som. Men jag är glad att den finns, jag blir inte sysslolös.
Men jag brukar höra med mina kollegor först om det är något akut eller något för stunden jag kan göra. Föreningskollegan ville att jag skulle visa lite hur man layoutade Förenings dokument. Det är lite mackel med brevhuvudena inbland, loggan hamnar inte där man vill och man får flytta lite på texten ibland för att få den där den ska vara. Nu kan hon det!  
Jag ringde upp Bossen för att kolla läget kräva lite uppgifter från honom. Bland annat har en pärm legat på mitt skrivbord sedan jag började. Det visade sig att den skulle till arkivet, ingen insats krävdes.
Jag fick i uppgift att leta fram lite försäkringspapper och leta upp uppgifter på försäkringsbolagets och polisens hemsidor. Det gjordes på ett kick!

Den sista kvarten har jag författat det här inlägget. Har det blivit en av mina arbetsuppgifter? Jajjemän!

Det får avsluta dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0