Motion om förändning på kontoret/kansliet, bifalles i enlighet med motionären!

Ny vecka och nya tag. Föreningskollegan är tillbaka och ordningen är åter funnen. Vi konstaterade förut idag att nu ska hon jobba fem veckor i rad innan det blir semester igen. Härligt!

Föreningskollegan och jag har jobbat igenom högen om räkningar och fakturor. Dessa ska kontrolleras, konteras och attesteras. Det första ordet har folk koll på (hoppas jag) men de två sistnämnda är lite knepiga.
Att kontera, när man antecknar det konto som öronmärkta pengar finns på för just fakturan/räkningen. Personalkostnader, telefon, löner och så vidare har en speciell kod som underlättar när man bokför.
Att attestera, signera räkningen/fakturan för att visa att den är riktig.
När man väl förstår begreppen är det buuuuuuuusenkelt!

Arbetet med Föreningens årsmötesprotokoll fortsatte även idag. Input från justeraren hade anlänt och nu kunde arbetet med layoutande börja på riktigt.

Under te/kaffe-pausen noterade jag att vattenkokaren står i vägen för skåpsluckan i köket. Jag talade om för mina kollegor att jag tänkte flytta på den till ett bättre ställe så man slapp momentet med att baxa ur glas, tallrikar och bestik ur skåpet. Jag minns inte exakt hur jag lade fram det, men det var i termer kring ett möte... Motionen om att flytta vattenkokaren bifalldes enhälligt. "Ska vi ta en votering på det, kanske?" Haha! (Sluten omröstning)

Ett annat "problem" dök upp under tepausen. En stund innan teet fick jag en ping av Företagskollegan på msn om te och snabbt och enkelt kunde jag svara ja. Vi skriker inte alltid genom korridorerna... Företagskollegan sa till Föreningskollegan att hon blev lite ställd. "Du var ju inte inne på msn... Så hur skulle jag meddela dig om kaffe/te?". Dagens i-landsproblem, säger jag bara! Föreningskollegan får börja logga in på msn på dagarna nu, så vi slipper resa på våra arslen.

Jag har den bästa arbetsplatsen och de underbaraste kollegorna. Ovan text bevisar det.

Har satt griller i huvudet på Bossen. Han ska vara på kontoret/kansliet precis innan tre imorgon. Mer vet han inte.
Det får avsluta dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0