Frugan ärade oss med ett besök, och störde friden...

Jag brukar skriva upp en liten lista över vad jag har gjort under dagen som blir ett underlag för bloggen. Detta endast för att jag ALDRIG skulle komma ihåg vad jag pysslar med på dagarna. Jag vet, jag vet. "*** vad du tjötar om att du aldrig kommer ihåg eller att ditt närminne inte exicisterar.." Men det är sant! Faktiskt...

Har hjälpt Bossen fylla i en skadeanmälan till sitt Båtförsäkringsbolag idag. Via telefon, mycket effektivit! Kopiera färgkopior (som syns bättre än svartkopiorna), lägga i kuvert samt adressera och frankera det. Snabbt avklarat!

Jag har även snabbt justerat ett årsmötesprotokoll för Föreningen. Mötessekreteraren gjorde ett bra jobb.
Redovisningfirman hade lite problem med en utbetalning av ett ledsagararvode. Tur var att kontoinnehavaren som skulle ha ledsagararvodet råkade vara min syster. So no problemas

Har te-at med Företagskollegan en stund. Det hinns alltid med.

Sista timman kom Bossen och förde liv. "Vad tysta ni är.." sa han när han kom in genom dörren. Men.. Jo? Vi har jobb på var sitt håll och sitter i var sitt rum. Och för sakens skulle råkade vi vara tyst just då när han klev in. Han vet ju inte vad som händer när han inte är på kontoret. Hur vi skriker "KAFFE?" till varandra genom kontorsdörrarna och allmänt tjötar och diskuterar. Han får helt enkelt missa de guldklimparna tills han börjar komma till kontoret oftare.
Just ja, jag refererade honom som Frugan. Inget konstigt med det. Alls.

För att slå knorr på första stycket kan jag meddela att jag glömde minneslappen på skrivbordet när jag gick idag.
Det får avsluta dagen och veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0