Arbetsro och arbetsflit

Bossen och Företagskollgen stack till Stockhom precis innan mitt arbetspass började. Även om Bossen igår sa att han skulle ringa mig betyder det lugn och ro. Haha!

Föreningen söker en ny medarbetare och en annons ska läggas upp på Arbets... (Jag vill så gärna skriva Arbetsförnedringen, men det vore så inkorrekt så jag gör inte det.) ...förmedlingens Platsbank. Hemsidan är rörig, så Föreningskollegan bad mig leta efter stället där man lägger upp annonsen.
Varför i hela friden får myndigheter lov att ha såpass röriga och jobbiga hemsidor? Straffbart borde det vara!
Efter en liten stund av frenetiskt hackande och musklickande hittade jag sidan. "Inloggningsuppgifter? Nää, det har vi ju inte. Jahopp. Då får vi copy-paste'a i ett formulär." Formuläret skickas till närmaste kontor som ska godkänna och lägga upp i Platsbanken.

Fick en uppgift från Företagskollegan både via msn och via mailen. Jag skulle skapa ett "Trevlig sommar!"-meddelande och skicka det till de kunder som Företaget har föreläst för under våren.

Föreningskollegan hade inget särskilt till mig. Jag tog därför en omgång med studsande eposter. Research! Det är en utmaning att urskilja och ta in fakta, och rätt fakta. Men det är tidskrävande. Kundregistret är omfattande. Scroll-knappen på musen fick sig en omgång! (Snuskhummer där som fnissar... ;))

"Vad tyst det har varit på kontoret idag.." utbrast Föreningskollegan vid kafferasten. Jo.. Vi har både uppgifter att göra och sitter i var sin del av lokalen. Finns det ingen anledning att resa på arslet och besöka varandra; nää, då blir det tyst. Inget gapande genom korridoren heller idag.. Märkligt.

Avsaknaden av gap får avsluta den här dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0