Äntligen! Eller hur?

Jag skäms lite. De senaste veckorna har jag varit usel på att blogga. Fast jag får skylla på mitt jobb... Eller ja, skylla och skylla. Jag känner att jag har behövt proritera viktigare (det skär i blogghjärtat när jag skriver så) uppgifter och jag har inte haft varken lust eller tid att fixa ett inlägg senare på kvällen på min fritid. Men nu, de sista veckorna innan min FÖRSTA SEMSTERVECKA tänkte jag ta ett tag. Rycka upp mig lite.

Den här veckan och nästa vecka, alltså 28 och 29 för er liksom jag lever i veckor, har min Företagskollega semster. Förra veckan fick vi planera, just det Bossen - planera!, hur jag skulle jobba under tiden hon var borta. Det är lite hon som ger mig mest uppgifter. Så klart, jag har mina vanligt som är fortlöpande. Men allt det där extra. Brevutskick, studsande eposter, leta fram adresser till potentiella kunder och så vidare.
Vi fick planerat ihop en hel del uppgifter som kunde spridas ut. Bland annat ska jag skapa foldrar för företagets tjänster som man senare kan skicka ut till kunder som inte har epost eller på annat vis behöver i pappersform. Jag ska även delta i lite raffsande i Föreningens arkivering, se över förrådet inomhus och förhoppningsvis få lite ordning där och bära ut saker till det utomhus. Bland annat. Orkar inte skriva ner allt nu. Det kommer att bloggas om så småningom.

Idag har dagen bestått av problemlösning med stort p. Fick  i förra veckan en beställning förra veckan av ScoutAdam (ni vet inte vem det är ändå, så jag kan "skriva ut" namnet) som behövde 150 sidor punktutskrivt på plastbehandlat papper. Okej... First things first. Var får jag tag i plastbehandlat punktpapper? Bossen instuerade mig att ringa till Syskonförenignen till Föreningen. De hade och jag var välkommen att hämta. Stämde träff med en personal i fredags för att deras kansli stängde för semester den här veckan. Personalen ringde på förmiddagen på fredagen och bad mig komma efter två för att det passade bättre för denne. sagt och gjort, jag plinger på kvart över två. (Japp det var ett rimm och det var meningen!) Ingen svarar, ingen kommer och öppnar dörren. Jag ringer till Personalens telefon men möts av en teknisk röst som säger att personen i fråga har gått på semster. Inte okej! Avtalad tid, som ändras samma förmiddag, struntar man bara inte i. Jag ringde Bossen och vi kom fram till att det fick lösas på måndag.
Idag instuerade Bossen mig att ringa till Datorhjälpmedelsföretaget och höra efter om de möjligtvis hade några plastbehandlade papper. Jakten börjar då efter rätt person, som vid vart enda försök jag gjorde var antingen på toa eller upptagen. Gaah! Frusterad. Till slut fick jag tag på honom. Tyvärr hade de inget sånt papper. Men han tipsade mig om Hjälpmedelsföretaget, som är återförsäljare till Systerföreningen.
Jakten på rätt person började även där på rätt person. När jag slussats runt och till slut rätt fick jag prata med en trevlig prick på Säljavdelning. "Jo, visst har vi det! Vänta, så ska jag leta fram det åt dig." Äntligen kom jag rätt. Papprena skickas till Företaget i veckan!

Idag sparkade vi igång våra Fruktfikor på Kontoret/Kansliet. Jag smaskade för fullt på ett gott päron till kaffet. Mycket godare än Danskexen :) Eller ja, Danskex är goda de med - men frukt är bäst!

Frukten får avsluta dagen!
Dag ett av åtta är avverkad innan semstern.

Kommentarer
Postat av: Tyst Catta

Äntligen ja!! Jättekul med en uppdatering. Tänk vad man får veta mycket, trots att vi befinner oss på samma arbetsplats :). Allt sägs tydligen inte runt fikabordet. Men kanske tur det, för det betyder att allt som sägs vid fruktstunden inte skrivs på bloggen. Hoppas din blogglädje fortsätter nu.

Ses imorgon!

2011-07-11 @ 22:01:54
URL: http://tystcatta.blogg.se/
Postat av: Arbetsbiträdet

Det kändes skönt att äntligen uppdatera. Har känt mig lite illa till mods över det.



Fikaämnen och bloggämnen, Kollegan! ;)

2011-07-12 @ 17:48:01
URL: http://arbetsbitradet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0