Här får du en present av mig

Jag rider fortfarande på vågen från igår. Fanstiskt gott samarbete må jag säga från mina läsare. Vi har numera en jättefin facebookadress, jag presenterar den stolt:

www.facebook.com/framgangen

Hur underbart som helst! När det går bra för jobbet går det bra för Arbetsbiträdet. Det hänger ihop!

I och med att vi fick en ny slashadress fick jag äran att ändra länken på vår hemsida. Jobbet som hemsideadmin är långt ifrån enkelt. Matchen var inte helt lätt då jag glömde den väsentliga koden "http://" före adressen ovanför. Lite teknisk är jag, men så teknisk att jag förstår varför koden måste stå framför... Det var ett under att jag ens kopplade det.

Mitt i allt tangethackade och huvudkliande kom Föreningskollegan med en bunt papper jag fick läsa igenom och försöka förstå. Där fick jag först läsa alla fem bladen med baksida för att fatta innebörden med hela bunten. Det var en faktura för medlemsavgiften, en organisationslista där ordförande och så vidare skulle skriva ner sina kontaktuppgifter på, en inbjudan till en stämma, ombudsförteckning till stämman, dagordning till stämman och till sist en nomineringslista till stämman. Mycket papper som inte hängde ihop först men senare fick ett sammanhang.
Knäppa utskick man får ibland... Det sysslar inte Framgången eller Föreningen med! ;)

Föreningens Göteborgsförening ska ha årsmöte i slutet av januari och det är dags att skicka ut handlingar. Jag fick i uppgift att punkta handlingarna. För att vara många och stora utskrifter skötte sig Bralle utmärkt. Ett hett tips bara till er som använder sig av punktskriftsmaskiner; När maskinen är på väg att ta tag i en utskrift, kör inte in huvudet i skåpet just då. Vilket oljud den för! Varför ska jag ha så bråttom med att få ut tidigare utskrifter för..?
När jag senare rev av skyddspappret för klisterremsan på ena kuvertet gav jag det till Föreningskollegan och utbrast "Här får du en present av mig!" Jag fick en kram till svar. När vi vände oss om tittade Projektledaren på oss och skrattade. "Ni ser ut att ha mycket roligare än mig." Det hade vi för han skrev ihop en dagordning till sitt kommande styrelsemöte.

Min dag har varit lugn och arbetssam. Vad morgondagen bringar vet jag inte exakt. En del facebook-rabiat-aktivitet kan jag lova i alla fall!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0