NEJ JAG VILL INTE GÅ IN DÄR!

Idag har jag min Syster Yster på besök! Det är alltid lika trevligt när hon kommer och rör om i grytan. Hon är också mycket bra vän med mina kollegor, så vi har kul ihop alla tillsammans.
Bossen har lovat så kallat Miffo-fika idag, han ska ta med muffins och närvara i egen hög person.

Från kopieringsrummet hör jag plötsligt Föreningskollegans röst i panik. ”Arbetsbiträdet!”. Jag rusar in till henne. På vägen dit hinner jag kläcka ur mig ”Nej, jag vill inte gå in där!”
Hon håller på att kopiera originalet för underskrifter från Föreningsstyrelsen och hittar inte originalet då hon körde pappret genom facket för flera papper. Vi trodde att Skrivaren hade tuggat pappret fördärvat. Men som tur var, i och med att hon kopierade i flera papper-facket kommer det ur under hyllan man lägger papperna i. En lättnades suck när vi insåg det.

En halv timma in i passet ringer Bossen och beklagar sig. Finns inte muffins på Affären han tänkt sig så får det bli Miffo-fika i nästa vecka, han ville inte slösa dryga timman på att dra in till stan. Jag köper det resonemanget.

Hade ytterligare ett långt samtal med Bossen, den här gången om något så seriöst som jobb. Mer jobb. Nästa vecka kommer att få detalj- och minutplaneras. Från omfattningen halvtid kommer jag komma upp i ungefär 80 procent den veckan. Ska ledsaga för Friden som ska på konferens torsdag eftermiddag och hela fredagen.
Jag plockar även in ett pass från veckan därpå då jag ska ledsaga för Systerföreningen som ska på Drejkurs.

Eftermiddagen har ägnats åt lite småuppgifter.
Bland annat surfa runt på Aktionssajten för att leta efter en fin segelbåt. Jakten går framåt, sakta men säkert.
Jag har planerat lite inför den kommande veckan med framförallt vad ska hända på måndag förmiddag. Fick en uppgift av Föreningskollegan som var för Skåneprojektet. För att kunna söka pengar till föreningen krävs både bankkontonummer och ett organisationsnummer. Jag får kontakta ekonomiansvarige på riksorganisationen för att få dom uppgifterna.

TGIF, jag har inte fått ett enda e-postmeddelande idag!

Det får avsluta dagen och arbetsveckan! Nästa vecka kommer bloggen bli matnyttig, jag jobbar ju mer ;)


Kommentarer
Postat av: Fröken Vis

Så synd att det inte blev något Miffofika! Ni får se fram emot nästa vecka istället.

Hoppas bara att du inte har så mycket att göra nästa vecka så du inte hinner blogga, det vore ju synd!

Trevlig helg!

Kram

2011-09-09 @ 14:28:40
URL: http://vissmaragd.blogg.se/
Postat av: Arbetsbiträdet

Hej Fröken Vis!



Miffo-fika har Bossen lovat! Med miffons (muffins)! Blogga ska jag nog hinna ser du, slutet av veckan kanske får sena inlägg, men jag ska ge mig på faa-falukorven att jag ska blogga!

Trevlig helg på dig med!

Kram!

2011-09-09 @ 19:57:52
URL: http://arbetsbitradet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0