Även Arbetsbiträdet lär sig något nytt

Jobbar relativt tidigt pass idag. Ibland är det skönt att ha eftermiddagen för privatlivet. Annars föredrar jag nog eftermiddagspass.

 

Ett utskick med inbjudan till Föreningens höstkurs ska iväg idag. Jag fick den stora äran att skriva ut adresslappar och gick därför in i registret på uppdrag av Föreningskollegan. Fick fram en lista för etiketter och precis när jag hade skrivit ut sa Föreningskollegan att jag hade kollat i fel rubrik. Ett län fattades nämligen… Suck! In igen och göra om det. Trycka i rätt rubrik den här gången. Japp, då lärde jag mig något nytt med.

Klistra på rätt kuvert – det är olika storlek för svart eller punkt, skriva ut svart, översätta till punkt och skriva ut det, lägga ner i kuvert, frankera. Well, you know the drill!

Det kommer nog ta större delen av min fredag.

 

Igår gjorde Föreningskollegan ett punktskriftstest på mig där jag fick se flirtkulor ligga som i en bokstav i en äggkartong. Jag gissade rätt på bokstaven R. Senare på dagen bad jag henne förvarna mig med kommandot Blunda. Måste ju känna mig för, annars hjälper det inget. Jag kan redan navigera hyfsat med hjälp av synen, men det är ju inte rätt väg att gå. Så idag, kom hon ut från sitt kontor och ”beordrade” mig att blunda. Jag fick känna och kände uppenbart ett G. Kul!

 

En medlem kom och hade planeringsmöte med mina två Kollegor. Innan han skulle gå ville han köpa en Föreningströja. Han rotade lite själv en stund men bad mig leta mer efter rätt storlek. Jag körde ner näven och drog upp en tröja från botten av lådan och hittade storleken med en gång. ”Jasså, du hittade en med en gång du…” ”Men du, vet du varför?” ”Nej..” ”För att jag är bäst.”

Haha! Snacka om Ödmjuka Arbetsbiträdet.

 

Ödmjukheten får avsluta dagen och arbetsveckan.

Nästa vecka blir som vanligt igen. Inga mer 8-timmarsdagar på länge! Veckan är redan planerad med vissa saker. Besöka Iris Hadar, dra på utflykt med Föreningskollegan där vi ska kolla på en lokal och ett övergångsställe inför aktiviteter.

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: FÖRENINGSKOLLEGAN

Japp du är bäst <3! Haha, men du börjar mer och mer få likna min chef/projektledarkollega.... Han vet inte heller vem som är vem. Vad jag vet så är företagskollegan 100 ggr bättre än mig punkt :).



Trevlig helg kära du!!

KRAM

2011-09-16 @ 19:41:09
URL: http://tystcatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0