Utan glasögon händer ingenting ovanligt

Första inlägget dårå. Nu finns ingen återvändo.

Den här bloggen skapades för ett par veckor sedan först som research åt min boss-ili-boss som vill skapa en blogg själv. Dock slant den ur tankarna och har blivit liggandes. Fick en frågan från Bossen varför jag inte skrivit något och bestämde mig för att ta upp skrivandet. Varför inte, liksom? Kan vara bra att skriva av sig. Kommer bli mest positiva tankar också, med tanke på att vi går mot sommar och varme. Bra strategi!

Jag börjde morgonen med att glömma glasögonen hemma. Kom på det halvvägs ner till tåget och vände hem igen. Tror du att jag fick med mig glasögonen när jag gick igen? Icke! Jag kom på något annat, väldigt oviktigt, som störde tankarna och gick återigen utan glasögon. Tur är att jag kan klara mig utan glasögonen, konsekvensen är att jag får huvudvärk. Det kan jag stå ut med.

Jag har hunnit med ganska många saker idag. Saker som jag också har behövt jonglera. Det är bra för att det är en egenskap jag behöver jobba på när jag jobbar på den här arbetsplatsen.
Har gjort en tjänst åt en annan förening. Förra veckan gick deras punktskrivare sönder precis innan ett utsick till deras medlemmar. De ringde till "mig" och bad mig dels layouta utskriften, skriva ut och sedan göra utskicket. Så idag har punktskrivaren tjötat i bakgrunden och tuggat papper. Den sista två timmarna har jag sorterat, häftat och lagt ner i kuvert. Dessa ska jag lägga på brevlådan innan 18 idag.
Jag har bekräftat en bokning på två föreläsningar hos min gamla lärare på gymnasiet. Kontakter är viktiga!
Bossen kom med en drös kvitton jag fick översätta och tjepa upp på papper som ska vidare till Redovisningsfirman. "Döm mig inte nu" sa han när jag läste upp innehållet på det ena kvittot efter det ena. Tyvärr är det konfidentiella uppgifter. Typ. Det är dagens eller veckans höjdpunkt när han öppnar plånboken! För att ge mig kvitton alltså.. Vi skrattar båda två åt vissa kvitton.

Det får avsluta dagen.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0