Gott och blandat-dagen

Det är redan onsdag. Vart flög veckan i väg någon stans? Tiden går för fort och jag hänger inte med över huvudtaget. Mina sex månder som provis kanske flyger iväg som den här veckan..?

Alltså, Kollektivtrafikbolaget! Säsongen för tågföreningar är över! Varför, i maj, blir tåg efter tåg inställda och försenade? Jag förstår det bara inte - och jag har ändå jobbat på kundtjänst där. I och för sig under vintersäsongen, men ändå. En timma framåt fick jag flytta arbetspasset - inte mig emot men jag vill ändå kunna komma till Kontoret när jag har bestämt.

Tanken var att jag och Bossen skulle ha jobbat med hans båt idag. Det såg jag fram emot. Sitta på bryggan med solen i ansiktet, kluckandet från vattnet och vinden som blåser. Då mår jag bra! Tyvärr fick Bossen andra planer, så vi får skjuta fram det tills imorgon. Hoppas planen går i lås.

När jag öppnade mejlen fick jag arbete med en gång. Ett Projekt behövde hjälp med punktutskrifter. Flyers och program skulle skriva ut under dagen, det var lite press på då Projektet ska ha en kulturdag på lördag. "Inga problem, det fixar jag!"
En knapp timma senare var utskrifterna klara. Nu inväntar jag att de ska hämta upp papprerna. Det blir under morgondagen.

Fick ett samtal mitt på arbetsdagen. "Hej det är Bengt. Jag jag få prata med Oja?". "Ja visst!" Jag reser mig från min plats och går bort till Företagskollegans rum och räcker över luren.
Lite skumt, tycker jag. Det lät som en SRF:are (gammal gubbe - haha!), men varför kalla Företagskollegan för Oja? Han måste känna henne, så det är inte så konstigt ändå.
På väg tillbaka till mitt skrivbord hör jag hur Företagskollegan brister ut i skratt. Kort efter att jag har satt mig ner kommer hon ut och räcker över luren till mig. "Det är till dig."
Vem skrattar så han håller på att dö i luren? Om inte Ordförande han själv. Lustigkurre det där. Han hann inte säga att det var han när jag gick efter Företagskollegan. Den bjuder jag på...

Jag och Företagskollegan samlades för att dricka lite te. Te-samtalen är bäst på dagen, tycker jag. Idag pratade vi om Björklunds idé om att skolk ska föras in på betyget, dock inte slutbetyget. Vi var arga tillsammans över det.
Vi gled in på ämnet högtryck och lågtryck och vi var inte riktigt säkra på vad som var vad. Jag kollade upp det efter te-rasten och vi blev mycket klokare efter det.

Föreningen ska skriva under sitt konstitueringsprotokoll för att få saker i rullning. Jag har fixat logistiken med brevväxlingen. Hoppas det fungerar. Jag har nog varit lite övertydlig i mitt brev, men lika bra det än tvärt om.

Sista timman ringde Bossen upp mig och störde. Han ville ha hjälp med sökningar i medlemsregistret inför Seglarlägret i sommar.

Hoppas på lite brygga och båt imorgon.
Det får avsluta den här dagen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0