Torp. Vad säger du? Det heter TORP!

Endast jag och Föreningskollegan på kontoret idag. Bossen och Företagskollegan stannade över i Stockholm och har varit där hela dagen.

Började dagen med ett mejl. Bakgrunden är en mystisk avi från Banken som vi inte begriper oss på. Faxade den till Redovisningsfirman och ringde till kontakten där i tisdags för hjälp. Men vi lyckades inte få våra kloka ihop över det. Dels var faxen fördröjd och det gick inte att förklara vad som stod på. Vi fick lägga allt på is tills morgondagen. När vi talas vid under onsdagen har faxet inte kommit alls, så jag faxar igen och släpper det för stunden. Idag fick jag påminna om ett svar via mejl. Efter ett par timmar får jag tillbaka att faxet har anlämt och att hon ska bokföra det för oss. "Bra och tack för det men frågan var vad avin gällde..." Så jag fick mejla igen och be om ett svar.
Vi är röriga allihopa verkar det som om.

En simhall ringde och frågade om Föreningen var intresserade av ett Showdown-bord som de skulle skänka bort. Tack så mycket!

Av en händelse surfade jag in på Föreningens hemsida och upptäkte att avsnittet om Kansli och personal inte stämde riktigt. Arbetsbiträdet hette inte vad den ska heta. Fick påminna Föreningskollegan att ändra namnet och få till rätt form av pronomen. Uppdatering är en omfattande sak.

Har idag fortsatt med arbetet med att uppdatera epostlistorna för våra kunder. Inget märkvärdigt eller nämnvärt där. It is what it is..

Föreningens Göteborgsförening ska till Liseberg nästa vecka. Föreningskollegan planerar färden dit med spårvagn. Hon frågar mig vilken spårvagn som är bäst. Vi resonerar att Femman stannar närmaste och hållplatsen heter just Liseberg. Men vad heter destinationen? De behöver ju inte åka åt fel håll.. Totalt hjärnsläpp! Vi båda vet mycket väl vad destinationen är, men ikke att vi kommer på det. Hon går tillbaka till sitt kontor. Jag kan inte släppa det så jag tar upp Google  och skriver in spårvagn 5 i sökfältet. TORP så klart! Gaaah vad irriterad man blir på hjärnsläpp. "Torp." ropar jag till Föreningskollegan. "Vad säger du?" får jag tillbaka. "Det heter TORP!" För säkerhets skull skickar jag det till henne på msn med.

Hjärnsläppet får avsluta dagen och den här arbetsveckan!
Nu tar Arbetsbiträdet helg!

Kommentarer
Postat av: Föreningskollegan

Märkligt vad veckorna går fort.... Trevlig helg :)

2011-06-17 @ 09:15:33
Postat av: Arbetsbiträdet

Inte bara veckorna, TIDEN går äckligt fort. Jag hinner inte med! :)

Ha en trevlig helg du med Föreningskollegan! :)

2011-06-17 @ 23:29:52
URL: http://arbetsbitradet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0